אחרי חודשיים בתפקיד הספיק לספוג מפכ"ל המשטרה הטרי, רוני אלשיך, תלונה שהוגשה נגדו למבקר המדינה, יוסף שפירא, ולנציב שירות המדינה, משה דיין. מי שעומדת מאחורי התלונה למבקר המדינה שהתקבלה, אושרה ונמצאת בבירור כעת, היא חברת ונקו, המקדמת לגליזציה של קנאביס באמצעות מכירת מוצרי עישון ושימוש ברווחים לפעילות ציבורית בנושא

רוני אלשיך (מקור: ויקיפדיה)
רוני אלשיך (מקור: ויקיפדיה)

הסיבה לפנייה היא הפרת סעיף 2 בחוק לתיקון סדרי המנהל. עפ"י החוק, על מפכ"ל המשטרה, כעובד ציבור, חובת הנמקה כלפי פניית ציבור אליה הוא מחויב להשיב בתוך 45 ימים. מכיוון שהמפכ"ל בחר להתעלם מהפנייה והשאלות שהופנו על תפקוד המשאב ובזבוז משאביה על רדיפת צרכני הקנאביס, הגישה חברת ונקו תלונה למבקר המדינה.

בונקו התריעו בעבר כי יפנו למבקר המדינה במידה ולא תתקבל תשובה ואף כתבו לפני מספר שבועות פוסט המכוון גם למפכ"ל אלשיך וגם לשר הממונה עליו, גלעד ארדן, שגם הוא טרם השיב לפניית הציבור מטעמם ועשוי לספוג תלונה דומה גם הוא בשבועות הקרובים. במכתב למבקר המדינה כתב מנכ"ל ונקו, אייל אקרמן: "אני מבקש להסב את תשומת ליבך לכך שמפכ"ל המשטרה בחר להתעלם מהחוק, על אף היותו האדם הממונה על שמירתו".

השאלות עליהם סירב אלשיך לתת תשובה ובגינן הוגשה נגדו התלונה הן: האם בעיניך יש לשקול מחדש את מדיניות האכיפה כלפי צרכני הקנאביס בישראל? באיזה מידה, אם בכלל, יש לצמצם את כדי הפסקה של רדיפת צרכני הקנאביס? האם המשטרה בוחנת צעדים בנושא? המפכ"ל לשעבר, יוחנן דנינו, ציין כי על המשטרה לשקול מחדש את רדיפת צרכני הקנאביס, האם אתה מצטרף לדעת והאם המשטרה אכן שוקלת מחדש?

מנכ"ל חברת ונקו אייל אקרמן מסר: "נראה כי שיטות השב"כ של רוני אלשיך מלוות אותו גם בתפקידו במשטרה ואכן, בכל הקשור לרדיפת צרכני קנאביס. שיטת השושו והכוח היא מאפיין בולט במיוחד. לא ייתכן שמידי יום נחשף למעצרים אלימים, פריצות לבתים ובזבוז כוחות מיותר על אנשים שאינם פגעו באיש והמפכ"ל יסרב להתייחס לזה. החלטתו של המפכ"ל להתעלם מהמציאות בשטח היא זריעת חול בפני מליון צרכני קנאביס ישראלים וכל בני משפחותיהם, אשר נאלצים לסייע להם מול המערכת המסואבת".

אקרמן התייחס גם להחלטתו של ארדן שלא להשיב לפנייה: "גלעד ארדן הוכתר כח"כ שעונה הכי מהר לפניות ציבור, מעניין כי על פניית הציבור הזאת הוא לא ענה כבר שלוש פעמים(!). נשארו מספר ימים עד שנאלץ להגיש גם כנגדו את התלונה ואנחנו נותנים אמון מלא במבקר המדינה והמערכת המשפטית על מנת שיעשו עבודתם נאמנה ולא יבחינו בין אזרחים מן השורה ובין ח"כים, שרים ובכירים אחרים בשירות הציבורי".

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

אולמות האירועים והגנים הטובים ביותר בחיפה וסביבתה

כאשר מדובר בחגיגת הרגעים החשובים ביותר בחיים, למקום יש תפקיד מכריע ביצירת חוויה בלתי…
קרדיט תמונה FREEPIK

פתרונות חדשניים לאוורור ונידוף עשן

בעודנו עוברים תקופה מהפכנית המאופיינת בהתקדמות חסרת תקדים בפתרונות אוורור ונידוף עשן,…
קרדיט תמונה FREEPIK

אילו סוגי בריכות כדאי להכיר לפני שמקימים בריכה ביתית?

תחילת תהליך הקמת בריכה ובחירת בריכה ביתית היא מאמץ מרגש, אך הוא מגיע עם חלק גדול של…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת אוהלים לאירועים השונים

בעת תכנון אירוע חיצוני, אחת ההחלטות המרכזיות שתצטרכו לקבל היא בחירת המקום הנכון שיתאים לא…
קרדיט לתמונות PIXABAY

כסאות לפינת אוכל

פינת האוכל היא לב הבית. אנחנו יושבים בה כאשר אנחנו מארחים, מתארחים, בזמן איכות משפחתי או…
קרדיט תמונה FREEPIK

פילאטיס מכשירים בירושלים - Inspire Studio

התחילי את מסע הכושר שלך עם שיעורי פילאטיס מכשירים ב Inspire studio בירושלים