הרצאות רבות מביאות עמן את סיפור חייהם של המרצים והמרצות; יש שעטופות ברגעים מלאי השראה, יש שמתמקדות בנקודות ציון בהן התחולל שינוי דרמטי בחיי המרצה או בשינויים ופיתוחים מקצועיים, ויש שנועדו לגבש בקרב קהל המאזינים נקודת מבט חדשה. בהרצאתו של תום וגנר, זוכה מדליית הזהב בפרס הספרים הבינלאומי היוקרתי Global Books Awards על ספרו "מלחמות הקנאביס", שלובים המרכיבים השונים זה בזה, ויחד יוצרים תוכן וידע מעשיר, מלמד ומרתק.

כלים
תום וגנר, מחבר רב המכר "מלחמות הקנאביס". צילום: אופיר גפקוביץ
תום וגנר, מחבר רב המכר "מלחמות הקנאביס". צילום: אופיר גפקוביץ

 

תום וגנר, מי שמוכר בקרב רבים כאסטרטג וקמפיינר פוליטי ותיק בישראל, שכיהן בתפקידים בכירים כמו יועץ התקשורת של שר הביטחון ואף דובר ראש הממשלה, הפך בין לילה לקולם של המטופלים בקנאביס רפואי כאשר הוציא לאור את ספרו "מלחמות הקנאביס", שהפך לרב מכר בישראל ואף תורגם לאנגלית וזכה בפרס הספרים הבינלאומי.

עבור תום עצמו, לא היה מדובר באירוע שהתחולל 'בין לילה', כי אם באבן דרך שחתמה סיפור אישי כואב ושזור במהמורות אל מול המערכת.

'פתאום מצאתי את עצמי בצד הלא נכון של עולם הרפואה'

כשאביו חלה במחלת הסרטן, נחשף תום לראשונה לעולמות הקנאביס הרפואי: "אפשר לומר שממש באמצע החיים, פתאום מצאתי את עצמי בצד הלא נכון של עולם הרפואה, ב'עולם הקנאביס הרפואי'. זה עולם שבו במקום שהמדינה תתייצב לצד החולה,  המטופלים ובני המשפחה שלהם חווים את הקושי הרב אל מול המערכת הנוקשה - שמנסה כל הזמן להגביל את הטיפול בקנאביס רפואי, אפילו כשזה המענה היחיד שעוזר לחולה".

משם נולד מסע אישי מרגש אל עומקה של קהילת הקנאביס הרפואי, מסע במהלכו פגש תום שורה של אנשים ופעילים – ביניהם רופאים, אנשי תקשורת, עורכי דין ועוד - המקדישים את כל מרצם ומשאביהם למען מטופלים הנזקקים לקנאביס, לעתים אף תוך כדי סיכון עצמי מול מערכת החוק.

את חוויותיו ומחקר העומק שערך, יחד עם תיעוד של סיפורו האישי וסיפוריהם האישיים של אנשים מוכרים בתחום  כגון גיא לרר, גדי וילצ'רסקי, מייסד טלגראס עמוס דב סילבר, ניר "המלאך" יופטרו ועוד, תיעד תום בספרו "מלחמות הקנאביס" שהפך לרב מכר בארץ, היה מועמד לפרס ברנר ופרס שר התרבות, עורר הד תקשורתי רב ובהמשך, כאמור, זכה במדליית הזהב בפרס הספרים העולמיים Global books awards לשנת 2022 (בעקבות יציאתו לאור במהדורה בינלאומית) והפך לרב מכר באמזון.

מהו הפוטנציאל של עולם הקנאביס?

רבים מאתנו וודאי יודעים על קיומם של קולות רבים המצדדים בקנאביס הרפואי ושמצביעים מחקרית ומדעית על יתרונותיו. אך עד כמה אנו באמת מכירים את הנושא לעומקו?

דרך אוסף של סיפורים אמיתיים וחוויות אותם העלה על הכתב בספרו, תום וגנר עונה בהרצאתו על השאלה המרכזית: מה לא מספרים לנו על הקנאביס, ומדוע?

הרצאת בזק מקוצרת (5 דקות) של תום וגנר במסגרת פורום הבריאות של Ynet

"הטיפול בקנאביס הרפואי מביא איתו פוטנציאל עצום עבור חולים רבים. בהרצאה אני מבקש למוסס את הסטיגמה שנוצרה עם השנים על הצמח 'המושמץ ביותר בעולם', ולחשוף את המשמעות שלו עבור מטופלים. איפה זה מתנגש עם מערכת החוק והבריאות? ומה הן ההשלכות של מדיניות הממשלה? יש כאן עולם של ניגודיות חריפה - מצד אחד הקנאביס מביא עמו תקווה גדולה להחלמה, הקלה או איזון, ומן הצד השני נוצרת ביורוקרטיה הזויה שלעתים למרבה הצער, גם חותמת את גורלם של המטופלים."

בשנים האחרונות, ניתן לראות שמתחוללת מהפכה בישראל ובעולם. עד לפני מספר שנים, עמד מספר המטופלים בארץ על כמה אלפים בודדים, ואילו כיום מדובר בכ-130 אלף מטופלים בעלי רישיון לקנאביס רפואי, ומספר זה צפוי לגדול בשנים הקרובות. 

לפתע, נושא הקנאביס פוגש כמעט כל ישראלי וישראלית - בין אם דרך הסבא שצורך קנאביס רפואי או קולגה במשרד. בהרצאתו, תום וגנר עושה סדר בנושא, מסביר בצורה מאוזנת מה זה קנאביס, מהן המשמעויות שלו, היכולות הרפואיות הטמונות בו, וכיצד משנים פרספקטיבה ורואים בו כחלק בלתי נפרד מהשגרה של מאות אלפי אזרחים נורמטיבים.

"תאמינו או לא, יש גם זוגות שהתגרשו בגלל דעות קדומות על קנאביס. יש המון מחלוקות בין הורים כשבן או בת הזוג מתחיל לצרוך קנאביס רפואי. זה גם צף בעולם העבודה, במקומות עבודה רבים יש עובד שמטופל בקנאביס רפואי ברישיון ולעיתים צורך קנאביס בשעות העבודה. אני מסביר את הדברים בגובה העיניים וגם חושף את ההיבטים המחקריים המרתקים. מה בעצם ההבדל בין קנאביס רפואי למשככי כאבים ותרופות אחרות שמשפיעות על התודעה? האם אנו בכלל מודעים לכך שבגופנו יש רשת מיוחדת של קולטנים שתפקידם הוא לעבד קנבינואידים? כמה מאתנו מודעים לסגולות של אינספור הרכיבים הבריאותיים והלא-ממסטלים שבקנאביס?". אומר וגנר.

הרצאה המתאימה לכל אירוע

כמו כל שינוי שמתחולל בנו כחברה, גם נושא הקנאביס מעורר המון שאלות, תגובות בעד ונגד ורתיעה.

בחיפושכם אחר אירוע תוכן בנושא קנאביס המבקש להציג נקודת מבט חדשה, מלומדת, מאוזנת ועשירה במחקרים ובעובדות, תום וגנר מציע את הרצאותיו לכל המבקש.

את ההרצאה המרתקת והעשירה ניתן להזמין עבור חוגי בית פרטיים ועד לכנסים, לכל סוגי הקהלים.

למידע נוסף בנושא ולבירורים לחצו כאן