רב המכר הישראלי "מלחמות הקנאביס", שתורגם לאחרונה לאנגלית ויצא במהדורה בינלאומית, הוכרז כזוכה במדליית הזהב בפרס הספרים העולמי היוקרתי, ה Global Books Award, בקטגורית הבריאות. הספר, המתעד סיפורים אמיתיים של מטפלים ומטופלים בקנאביס רפואי בישראל, זכה לעניין עולמי לאחר שנחסם לפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם. מחבר הספר, תום וגנר, פנה בתחילת החודש במכתב אזהרה ל META (מפעילת פייסבוק ואינסטגרם) בו הוא מזהיר כי אם לא יתאפשר לו לפרסם בחופשיות הוא יגיש תביעה לבית המשפט

כלים
Cannabis Wars
Cannabis Wars

הספר "מלחמות הקנאביס", שיצא לאור בישראל והפך לרב מכר ומועמד לפרס ברנר ופרס שר התרבות, הוכרז כזוכה במדלית הזהב בפרס הספרים הבינלאומי Global Books Award לאחר שיצא לאור במהדורה בינלאומית באנגלית, שהושקה החודש בארה"ב ובריטניה, ונכנסה ישירות למקום הראשון באמזון בספרים החדשים על רפואה אלטרנטיבית, מקום 2 בעולם ברשימת רבי המכר בקטגורית "ביוגרפיות של פעילים חברתיים", מקום 3 ברבי המכר על הרפואה האלטרנטיבית, מקום 3 ברבי המכר על טיפול בכאבים ומקום 5432 בדירוג הספרים העולמי, מתוך כ- 15 מיליון ספרים באמזון.

הספר כולל עשרות ראיונות וסיפורים אישיים מעוררי השראה והתרגשות, כמו אלו של העיתונאי גיא לרר; הסטנדאפיסט גדי וילצ'רסקי; ניר "המלאך" יופטרו שנעצר לאחר שסייע לחולי סרטן להפיק שמן קנאביס רפואי; אביגיל דר, שהבריחה שמן קנאביס מחו"ל לבנה האוטיסט; עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס; נסים קריספיל, חוקר הצמחים הידוע שנידון למאסר בגין ניסוי בקנאביס; ד"ר ברקת שיף–קרן, מראשונות הרופאים שהחלו לטפל בקנאביס בישראל; שלומי סנדק, אבי מאבק הלגליזציה; מאיר קדוש, אב לילדה חולת אפילפסיה ששתה בקבוק שמן קנאביס בכנסת; דנה בר און, יו"ר עמותת הקנאביס הרפואי; ד"ר ג'וני גרינפלד, שסמכויותיו נשללו על ידי משרד הבריאות בגין מתן "מופרז" של קנאביס לחולים סופניים; אלעד מזון, מחלוצי הטיפול בשמן קנאביס מרוכז בישראל, ועוד עשרות עדויות עוצרות נשימה.

"מלחמות הקנאביס" הפך למוקד של מאבק משפטי וציבורי לאחר שנחסם לפרסום ממומן בשל "מדיניות הסמים" של פייסבוק ואינסטגרם, החוסמות פרסומים ממומנים הכוללים את המילה קנאביס.

"מדובר בשערורייה של צנזורה חריפה על חופש הביטוי" אומר תום וגנר, מחבר רב המכר "מלחמות הקנאביס" "כתבתי ספר המתעד סיפורים אמיתיים של חולים ובני משפחותיהם הדורשים שינוי דחוף במדיניות הקנאביס בישראל, שמונעת מחולים רבים טיפול רפואי חשוב – אבל הרשתות החברתיות פשוט מונעות את פרסום הספר והעדויות מתוכו, כאילו שהן משמשות כצנזור מטעמן של חברות התרופות, החוששות משינוי. אני מתכוון לפעול משפטית נגד סתימת הפיות הזו"

"למרבה הפתעתו של מרשי סירבה חברתכם לפרסם את הספר גם בפייסבוק וגם באינסטגרם בטענה כי הוא חורג מכללי הפרסום הנהוגים בפייסבוק וזאת למרות שתוכנו עוסק בסיפורים אנושיים של חולים במחלות קשות, ואין בפרסומו דבר החורג מהוראות החוק. זאת ועוד, לא רק שהקידום הממומן של הספר שכתב מרשי לא אושר אלא שמסיבה לא ברורה חשבון המודעות שלו הושבת כליל לשימוש לעולמי עד לכל פרסום אותו הוא חפץ להעלות במימון אצלכם!" כתב עו"ד אלדד אהרוני במכתב האזהרה שנשלח ל META. "מדובר בהודעה שאיננה הגיונית ומדיפה ריח חריף של סתימת פיות ואינטרסים זרים, ומעבר לזה בכזו הפוגעת פגיעה שאיננה מידתית בחופש הביטוי והעיסוק של מרשי וביכולתו של מרשי לפרסם בעבור עצמו ו/או בעבור לקוחותיו."