האופרה הישראלית ערכה בסוף השבוע שעבר במשך שלושה ימים את פסטיבל האופרה בעכו העתיקה באולמות האבירים ובחיק התפאורה המיוחדת של עתיקות עכו

כלים
צילומים: דוברות עיריית עכו
צילומים: דוברות עיריית עכו

הפסטיבל שנערך בעכו זו השנה השלישית ברציפות ביוזמה משותפת של האופרה הישראלית עם משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה, עיריית עכו, הרשות לפיתוח הגליל ומיזם "אוצרות הגליל" של הגב' רעיה שטראוס בן דרור, שמטרתו להביא לקפיצת מדרגה בתחום התיירות בגליל המערבי.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי אמר, כי פסטיבל האופרה שהתקיים באתריה הקסומים של העיר עכו הפך למסורת והוא המשך לאירועי התרבות התוססים בעיר המתקיימים לאורך כל ימות השנה: פסטיבלים בינלאומיים, סדרת קונצרטים בהיכל הקונסרבטוריון העירוני, הצגות תיאטרון, מופעי ג'אם וקונצרטים אנדלוסיים.

במהלך הפסטיבל שמשך אליו מבקרים רבים מכל רחבי הארץ הועלתה הפקה בימתית חדשה לאופרה 'החטיפה מן ההרמון' מאת מוצרט בבימויה של שירית לי וייס ובניצוחו של המנצח הישראלי הבינלאומי דניאל כהן עםתזמורת הקאמרטה הישראלית- ירושלים. האופרה הועלתה תחת כיפת השמיים, בחצר המצודה בעכו העתיקה, כאשר הדמויות שרו בגרמנית, דיברו בעברית ובערבית וסיפרו סיפור על אהבה, ידידות, נאמנות ומחילה ועל התנגשות בין תרבויות ובני אדם.

בערב השני של הפסטיבל הועלה המופע 'לטינו לדינו' המשלב מוסיקת מזרח ומערב בהשתתפות יניב ד'אור בליווי אנסמבל 'בארוקדה ונאיה' וסולנית האופרה הילה בג'יו.

כמו בכל שנה הציג הפסטיבל גם אופרה לכל המשפחה- 'חליל הקסם' בגרסה מיוחדת ובתרגום לעברית של אהוד מנור ובהשתתפות זמרי האופרה הישראלית.