כך הכריזה פרופסור ננסי אגמון-לוין בכנס הבינלאומי של רופאי האלרגיה שנפתח הבוקר וקראה לחברי ועדת השרים לחקיקה לאשר את "חוק האפיפן". שכיחותן של מחלות אלרגיות ואימונולוגיות, הולכת ועולה בעשורים האחרונים – גם בישראל. הדיווח על קיומן של מחלות אלרגיות מגיע בארץ עד לכדי 42% מבתי האב ביניהם 15 אלף ילדים אלרגיים.

כלים
שיעור האסטמה האלרגית עומד על כ- 10% מכלל האוכלוסייה
שיעור האסטמה האלרגית עומד על כ- 10% מכלל האוכלוסייה

שיעור האסטמה האלרגית עומד על כ- 10% מכלל האוכלוסייה. בכנס הבינלאומי של רופאי האלרגיה שהחל הבוקר , קראה פרופסור ננסי אגמון-לוין, יו"ר האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, לחברי ועדת השרים לחקיקה לאשר ביום ראשון הקרוב את "חוק האפיפן" של ח"כ יהודה גליק. ע"פ הצעת החוק תחויב כל מסעדה ומקום ציבורי להציב מזרק אפיפן מציל חיים. לדברי פרופסור לוין "תמכנו בעבר בהצעות חוק דומות שפועלות להצלת חייהם של הרגישים לאלרגיות. הימצאותו של מזרק אפיפן במוסדות ציבור שונים עשויה להציל חיים, ומהווה פתרון נאות למקומות עבודה גדולים, מוסדות חינוך, קניונים ועוד.

שימוש במזרק עם הופעת תסמיני התגובה האלרגית מאפשר טיפול מיידי מציל חיים עד להגעת סיוע רפואי נוסף. ניתן למנוע מקרי מוות מיותרים בישראל של אנשים עם אלרגיה למזון - כל מה שצריך לעשות זה להשתמש מידית במזרק במקרים הרלוונטיים". בכנס שנפתח היום משתתפים כאלף רופאים ומומחים מ- 25 מדינות מרחבי העולם שידונו בין היתר באלרגיה נשימתית, מחלות אוטואימוניות,"אלרגיה ועובש - מה הקשר?", אלרגיה במזון, פתרונות חדשים לאלרגיה לקרדית אבק הבית, " הקרב נגד האאוסינופילים", המיקרוביום כשחקן מרכזי בתגובות מערכת החיסון ועוד. הכנס נחשב גולת הכותרת של העיסוק ההולך ותופס תאוצה בתופעת האלרגיות.