סובלים מבריחת שתן? כיצד נבחר את מוצר הספיגה המתאים? מוטי דמגי מחברת "ליברטי", המשווקת את מותג מוצרי הספיגה Prevail מארה"ב, עושה סדר ומסביר כיצד לבחור את מוצר הספיגה המתאים - אנשים רבים סובלים מתופעה של בריחת שתן או אי שליטה בסוגרים ברמות שונות. כיום אפשר להתמודד עם הבעיה ללא חשש למבוכה, ולחיות חיים איכותיים ונוחים, הודות לטכנולוגיות המתקדמות הקיימות בתחום מוצרי הספיגה.

כלים
ברית שתן - אפשר להתמודד עם הבעיה ללא חשש למבוכה, ולחיות חיים איכותיים ונוחים
ברית שתן - אפשר להתמודד עם הבעיה ללא חשש למבוכה, ולחיות חיים איכותיים ונוחים

מוצרי הספיגה כוללים שלושה סוגים עיקריים: פדים, תחתונים וחיתולים. כיצד נבחר את המוצר המתאים? מוטי דמגי מחברת "ליברטי" המשווקת את מותג מוצרי הספיגה Prevail מארה"ב, מסביר: בבואנו לבחור את מוצר הספיגה, עלינו לבדוק שני פרמטרים עיקריים – מאילו חומרים עשויים מוצרי הספיגה ומהם המאפיינים של דליפת השתן.

מאילו מרכיבים בנויים מוצרי הספיגה הקיימים כיום בשוק?

לכל מוצר ספיגה יש ליבה ומעטפת הגנה. תפקיד הליבה הוא לספוג את השתן במהירות האפשרית ותפקיד המעטפת הוא להפריד בין המוצר לבין הבגד או המצעים. מערכת הספיגה בתוך הליבה בנויה משני מרכיבים: פאלפ (pulp) – סיבי נייר, הנותנים למוצר את הנפח והעובי שלו. והמרכיב השני הוא ה-סאפ (SAP) – פולימר בצורת גרגירים קטנטנים המושחלים בתוך מארג הפאלפ, תפקיד הסאפ הוא לספוג את הנוזל ולנעול אותו בתוכו. בנוסף למרכיבים הללו מושקעות טכנולוגיות רבות כדי לשפר את המוצרים שיהיו דקים יותר, נעימים למגע על העור, ויספגו במהירות את השתן. עתיד הטכנולוגיה מושקע בבריאות העור. במוצרים המתקדמים היום בשוק אפשר לראות טכנולוגיות המשלבות כותנה אמיתית וטכנולוגיית DriFit המנדפת את הלחות ושומרת על בריאות העור.

מהם המאפיינים של רמת הדליפה?

בבואנו לבחור מוצר ספיגה מתאים, עלינו לאפיין את צורכי המשתמש: מהי רמת חוסר השליטה, האם מדובר רק בשתן? אם כן, יש לברר אם המשתמש נוטל תרופות משתנות, כמה פעמים במהלך היום מתרחשת בריחת שתן וכן הלאה. את רמות הדליפה מחלקים בדרך כלל לשלוש רמות – בריחת שתן קלה, בריחת שתן קלה עד בינונית וחוסר שליטה מוחלט. על אריזות המוצרים אפשר לראות סימון של מספר הטיפות.

רמת דליפה קטנה (מספר טיפות בלבד):

המוצר המתאים ביותר הוא פדים לבריחת שתן: ישנם פדים המתאימים למבנה האנטומי הגברי ופדים המתאימים לנשים. לנשים קל יותר פסיכולוגית להתחיל שימוש בפדים אלו בעקבות השימוש התדיר בפדים למחזור. ישנם פדים ברמות ספיגה שונות, ויש להתאים את הפד לרמת הספיגה הרצויה לדוגמה: אישה הסובלת מטפטוף קל תבחר בפד קטן, ואישה החווה בריחת שתן קלה, או אישה שלא תמיד מספיקה להגיע לשירותים – להן מתאים פד רחב וארוך יותר ובעל ספיגה חזקה יותר. רמת הספיגה של הפד מסומנת על האריזה בעזרת טיפות במספרים שונים. הפדים מכילים גם מערכת לסילוק ריחות לא נעימים, מנגנון לספיגת נוזלים מהירה, מערכתDriFit לשמירה על לחות עור תקינה ועור בריא.

מספר טיפות עד בריחת שתן מלאה:

לבריחת שתן ברמה הזו מתאים תחתון סופג. התחתון הסופג נלבש במקום התחתון הרגיל, ומגן בצורה רחבה יותר על המשתמש מפני דליפות. הטכנולוגיה המוטמעת כיום בתחתונים הסופגים מאפשרת את קיומם של תחתונים סופגים דקים, בעלי מגע בד שאינם מרשרשים ואינם מורגשים כלל ע"י המשתמש או סביבתו. כמו כן יש לשים לב בעת הרכישה שלתחתון קיימת מערכת לנטרול ריח השתן, ושהתחתון כולל שכבת הגנה (של אלוורה וויטמינים) על עור המשתמש. לתחתונים אלו רמות שונות של כושר ספיגה – החל ברמת ספיגה קלה המתאימה לטיפות אחדות ועד לספיגה גבוהה המבטיחה שינה ארוכה ורגועה בלילה.

חוסר שליטה מלא:

הסובלים מחוסר שליטה מלא הם בדרך כלל חולים סיעודיים המרותקים למיטה, שאינם שולטים על צרכיהם כלל. לחולים כאלה יש להתאים חיתולים. חיתולים למבוגרים מתחלקים לשניים: חיתולי יום – בעלי כושר ספיגה נמוך, וחיתולי לילה – בעלי כושר ספיגה גבוה. מומלץ לשלב בין שני הסוגים כדי להגיע לתוצאות טובות בעלויות נמוכות.

בחיתולים למבוגרים יש לשים דגש רב על בריאות העור, שכן המשתמש עטוף במוצר לאורך היממה כולה. מומלץ לרכוש חיתולים דקים ובעלי בד נושם המכילים שכבת הגנה על העור למהלך היום, במיוחד בימי הקיץ החמים.

חשוב: שילובים בין המוצרים יכול לתת מענה מעולה בהתאם לצרכים ביום ובלילה. שילובים אפשריים:

שילוב של פדים בשעות היום ותחתון סופג בלילה – מתאים למי שלעתים לא מספיק להגיע לשירותים.

שילוב של תחתונים סופגים ביום וחיתול בלילה – מתאים למתקשים לקום מהמיטה בלילה לשירותים.