לקראת יום האישה - נתוני המכון הישראלי לדמוקרטיה אודות ייצוג נשים בפוליטיקה: ישראל מתקרבת ל-OECD בייצוג נשים בפרלמנט; בממשלה וברשויות המקומיות יש מקום רב לשיפור לקראת יום האישה הבינלאומי שיחול מחר (ד'), מפרסם המכון הישראלי לדמוקרטיה סקירה של ד"ר עופר קניג אודות הייצוג הנשי בפוליטיקה בישראל ובעולם במבט משווה.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

להלן עיקרי הנתונים: 18 מדינות בעולם מונהגות כיום על ידי נשים, בהן גרמניה ובריטניה. ב- 33 פרלמנטרים בעולם יש כיוםייצוג של שליש נשים לפחות. גידול במספר חברות הכנסת בישראל- כיום 33 נשים מכהנות כחברות כנסת לעומת 9 בלבד לפני 20 שנה. ישראל מתקרבת לממוצע ב-OECD ונמצאת במקום ה-20 מתוך 35 המדינות החברות בארגון. hillary 3257e

 

ייצוג הנשים בממשלה בישראל הוא נמוך יחסית- 4 שרות בלבד מתוך 23 שרים בסך הכל (17%). בהשוואה לעשר דמוקרטיות אחרות, ישראל ממוקמת במקום התשיעי ומקדימה רק את ארצות הברית.

בשלטון המקומי- מתוך 40 ראשי הערים הגדולות רק אחת היא אישה (ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג) ומאז 1989 כיהנו במסגרת רשימה זו רק שתי נשים (פיירברג ויעל גרמן). מלבד פיירברג, מכהנות בערים קטנות יותר עוד שלוש נשים (יעלה רקליס ביהוד-מונסון, ליזי דלריצ'ה בגני תקווה וליאת שוחט באור יהודה).

לנתונים המלאים באתר המכון הישראלי לדמוקרטיה: https://www.idi.org.il/articles/13936