המשאבות התעשייתיות הן חלק בלתי נפרד מפעילותו התקינה של כל מפעל תעשייה. מפעלים רבים דורשים עבודה שוטפת עם נוזלים ועם גזים, הגורמת לאורך זמן לבלאי במשאבה. אך האם תמיד צריך להחליף את המשאבה לחדשה?

משאבות תעשייתיות
משאבות תעשייתיות

במקרים מסוימים, במיוחד בתקלות הנובעות מבלאי בחלק ספציפי במשאבה, ניתן להחליף חלק או מספר חלקים ולהשתמש במשאבה ללא החלפה שלה. במקרים אחרים, יש להחליף את המשאבה כולה על מנת להבטיח המשך פעילות בטוח לציוד במפעל, וכן לצוות העובדים.

רק על ידי חברה מורשית

תיקון משאבה תעשייתית עשוי להיראות כמו פעולה טריוויאלית, ובמקרים רבים יש המנסים לתקן את המשאבה בעצמם. בפועל, הדבר עלול לגרום לנזק נוסף למשאבה, ומבלי להתייעץ באיש מקצוע לא ניתן לדעת בוודאות מה גרם למשאבה להפסיק לעבוד.

חלקים עדינים שלא מומלץ להחליף ללא בעל מקצוע

משאבות רבות כוללות חלקים עדינים מאד, שפגיעה בהם עשויה לגרום למשאבה שלא לעבוד בצורה אופטימלית, כמו גם לסכן את העובדים בשטח המפעל. משאבות רבות מיועדות לשימוש במקרי חירום, כמו משאבות המנקזות נוזלים במקרה של הצפה או משאבות הפועלות על גזים מסוכנים. לכן, כל תיקון או התקנה של משאבה תעשייתית מומלץ לבצע בעזרת מתקין מוסמך, ולבדוק כי המשאבות כוללות את כל התקנים הנדרשים בישראל לסוג המשאבה הספציפי.

התאימו את המשאבה לתפקוד הנדרש ממנה

משאבות רבות דומות בפעולתן, אך נדרשות לעבוד בתנאים שונים לחלוטין. משאבות טבולות, למשל, מותאמות לעבודה ממושכת מתחת לפני המים, כאשר המערכות המפעילות את המשאבה הן מערכות סגורות ואטומות, וכן החומרים מהם המשאבה עשויה אינם צוברים חלודה. משאבות אלו מסוגלות לעבוד במשך ימים ארוכים על מנת להעביר נוזלים ממקום למקור, לסחררם על מנת לטהרם או להעביר גזים מתחת למים.

משאבות תעשייתיות לעבודה בלחץ גבוה

משאבות אחרות צריכות לעבוד תחת לחץ כבד של נוזלים או גזים. משאבות אלו ייבנו לרוב מחומרים חזקים כמו פלדה או יציקת ברזל וישולבו במערכות כבדות. אמנם, משקלן של המשאבות גבוה יותר מזה של משאבות קלילות מאלומיניום המותאמות לעבודה בלחץ נמוך, אך הן מבטיחות עבודה רציפה לאורך זמן בכל לחץ שידרש.

לסיכום, משאבות תעשייתיות חשוב לרכוש בחברה מורשית, המשווקת משאבות מחומרים איכותיים, המותאמות לתקנים המחמירים בישראל. גם תיקון של משאבה קיימת חשוב לבצע אצל מומחה בלבד, ולהתאים את המשאבות לסוג העבודה הנדרש מהן. לא כל משאבה תתאים לביצוע כלל העבודות, ולכן חשוב לעדכן את הספק בעת רכישת המשאבה היכן תמוקם, אילו חומרים תצטרך להעביר ומהו הלחץ המקסימלי שהיא עשויה לספוג במהלך פעולתה.