המאכל הלאומי של הגאורגים הוא החינקלי. כיסונים המקבלים באהבה את כל סוגי המילויים למינהם: חלבי, בשרי וצימחוני. כיסוני בצק ממולאים בגבינות גאורגיות ומבושלים במים. מוגשים בליווי שמנת חמוצה. רצוי להמתין 2 דק' לאחר סיום הבישול על מנת להמנע מכוויה. המתכון שלפניכם באדיבות השף סימו בן חובל מהמסעדה הגיאורגית "פטרה" הממוקמת בחוף הקשתות באשדוד - מתאים ליומיום וכמובן לשבועות.

 

כלים
חינקלי גבינות
חינקלי גבינות

המתכון לבצק:

4 כוסות קמח לבן מנופה (620 גרם)
1 ביצה
1 חלמון ביצה
1/2 כף שטוחה מלח
300 מ"ל מים (ככוס ורבע)

המתכון למלית:
200 גרם גבינת כנען
250 גרם גבינת חמד כפרית 16%
100 גרם גבינת פטה
1 ביצה
5 גרם חמאה (1 כפית מלאה)
1/2 כפית שטוחה מלח גס (אפשר פחות)

לסיר הבישול:
סיר רחב מלא מעט מעל החצי
1 כף שטוחה מלח
להביא לרתיחת המים.

אופן ההכנה:
1. מכינים את המלית עם כל תערובת הגבינות. ממיסים את החמאה במחבת ומצננים, מוסיפים אל תערובת הגבינות ומערבבים יחד עם הגבינות והביצה.
2. בקערה יוצרים גומה בקמח, מוסיפים מלח, ביצה, חלמון ומים בהדרגה, ולשים לבצק מעט נוקשה. מורידים את הבצק על משטח וממשיכים ללוש כ- 8-10 דקות עד שנוצר בצק חלק וגמיש. מחלקים את הבצק ל- 2 כדורים, מכסים ומשהים למנוחה כשעה.
3. מרדדים כל כדור בצק לעלה דק, קורצים עיגולים (את שאריות הבצק מאחדים לכדור לשימוש נוסף), ממלאים כפית מלאה של המלית וסוגרים לחצי סהר ולהדק את הקצוות של הסהר לצורת מניפה .
4. לבישול כ- 20 כיסונים יחד: ממלאים סיר בינוני רחב במים עד כ- 2/3 גובה, מביאים לרתיחה ומוסיפים כפית גדושה מלח ומערבבים. מוסיפים את הכיסונים ומבשלים כ- 10 דקות (ב- 2 הדקות הראשונות רצוי לערבב בעזרת כף עץ בכדי שלא ידבקו לדפנות הסיר).

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים