עם תחילת הדיון האחרון בבג"צ בעתירה שהגישה קצינת המשטרה צ' הטוענת כי הוטרדה מינית ע"י ריטמן, באמצעות עורכי הדין חי בר-אל וקרן שאול, בבקשה לבטל את החזרתו של ריטמן לתפקיד מפקד להב 433, שאלו השופטים את נציגת הפרקליטות האם המפכ"ל קיבל את חוות הדעת של מח"ש (שהמליצה על העמדתו של ריטמן לדין) כשהחליט להשאיר את ריטמן בתפקידו, הפרקליטה ענתה שכן, אבל עו"ד חי בר-אל קם והעיר כי בהתכתבות קודמת בתוך אותו תיק עצמו (תיק ריטמן) הצהירה הפרקליטות כי המפכ"ל כלל לא ראה את חוו"ד של מח"ש כשהחליט להשאיר את ריטמן בתפקידו

עו"ד חי בר-אל (צילום: דרור קרופרו)
עו"ד חי בר-אל (צילום: דרור קרופרו)

במסגרת הדיון פרקליטתו של המפכ"ל הודתה בכך שהדברים שריטמן עשה לא היו בסדר ודיווחה לבית המשפט שריטמן קיבל "הדרכה מנהלתית" - צעד רך של טיפול מנהלי בשוטר שעשה דברים לא הולמים. השופט שאל אותה מה בעצם הייתה העבירה שבגללה נעשתה הדרכה מנהלית, והפרקליטה השיבה שלא הייתה עבירה. לאחר מכן הפרקליטה תיקנה את עצמה ואמרה שהדברים שמייחסים לריטמן לא היו בסדר אם נעשו ולכן נעשתה לו "הדרכת מפקד".

כזכור, העתירה שהגישה צ', קצינה במשטרת ישראל שהוטרדה מינית בידי ניצב רוני ריטמן וסבלה מהתנכלות מצידו, מבוססת על חקירת מח"ש, לפיה ריטמן ניסה לכפות את עצמו בכוח עליה, הטריד אותה מינית באופן חוזר ונשנה במילים בעלות אופי מיני, התנכל לה, הכפיש אותה ופגע בשמה הטוב.

העותרת, צ', פנתה לבית המשפט הגבוה לצדק נגד השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך וראש יחידת להב 433 רוני ריטמן בבקשה לבטל את החזרתו של ריטמן לתפקידו – כמי שעומד בראש יחידת החקירות החשובה והרגישה ביותר במשטרת ישראל, העוסקת לבד מחקירת שחיתות שלטונית, גם בחקירת עבירות מין. הקצינה טוענת בעתירתה כי ההחלטה להחזיר את ריטמן לתפקידו הינה לא סבירה באורח קיצוני נוכח הראיות שעלו בחקירת מח"ש שנערכה במחלקה לחקירות שוטרים בעניין הטרדותיו המיניות של ריטמן, אשר כללו הטרדות מיניות מילוליות חוזרות ונשנות, במעשה ותוך שימוש בכוח, ולאור מעשים פסולים נוספים של ריטמן, שכללו ניסיונות להכפיש את שמה הטוב - במטרה לגרום למקבלי ההחלטות ולציבור לטעות ולסבור כאילו נוקה מהמעשים החמורים אותם עשה.

עורך דינה של צ', חי בר-אל, ממשרד עורכי הדין בר-אל יונש ושות', אמר בדיון:  "צריך להסתכל למציאות בעיניים - מחש המליצו להעמיד את ריטמן לדין. היועמש לא אמר שלא היה חוסר אשמה (של ריטמן). ההחלטה של היועמש שלא להעמיד את ריטמן לדין היא הסכם לא כתוב ומקובל שאומר שלא יעמידו לדין ובמקום זה ריטמן יודח. ופתאום המפכל החליט שלא לנקוט צעד כלשהו נגד ריטמן. המפכל עצמו הבהיר שהשיחה הזאת שהוא עשה עם ריטמן היא כלום. ריטמן למצער צריך להיות מודח".                      

"האבסורד הוא שריטמן לא הועמד לדין כי צ' הצליחה להדוף את האחיזה של ריטמן. בסוף עם כל הטיעונים המחוכמים האלה אנחנו נישאר עם מפקד להב 433 שהטריד מינית ועם נשים שמפחדות להתלונן על הטרדות כי הוא הושאר בתפקיד וקיבל גיבוי מהמפכ"ל.  זה מדרון חלקלק שהתחיל בהמלצה להעמיד לדין קצין שהטריד מינית ונגמר בזה שהוא ממשיך בתפקיד כאילו לא קרה כלום. זאת החלטה שתפגע בכל אישה כולל הבנות שלי ולא רק בנשים", הוסיף עורך דינה של צ', חי בר-אל, ממשרד עורכי הדין בר-אל יונש ושות'.

כעת ימתינו הצדדים בדיון להחלטת בית המשפט.