בעיות בזוגיות? אצלנו? עד לאן הדרדרנו??? זו בודאי המחשבה העולה בראשך למשמע המילים ייעוץ זוגי. לרבים הקישור הראשוני הוא לפרידה קרובה, פירוק הקשר, גירושים ועוד מילים סופיות וקשות שכאלה.

כלים
אורית ארבל
אורית ארבל

 

אבל מתי למדת "זוגיות?" מתי למדת להתנהל בקשר? אין קורס חובה לזוגות בתחילת הקשר, ואולי חבל שכך... והרי בכל תחום אחר ברור לנו שעדיף למנוע מכה מאשר לטפל בה אחרי שהיא קורית.

אבל ייעוץ זוגי, הרבה לפני שהוא "פלסטר" לקשר, תפקידו לייסד עקרונות למערכת זוגית. איך? על בסיס ערכים משותפים, חזון משותף והטמעתם בפעולות שייושמו בזוגיות. שניכם מגיעים מרקעים שונים, גדלתם בבתים שונים וראיתם מודלים אחרים לזוגיות, להורות, ואפילו להתנהלות כלכלית או יומיומית בבית. אז מה הפלא שבמרוצת השנים, כאשר החיים מזמנים עוד ועוד מורכבויות, עוד ועוד נקודות מבט, וגם התבגרות של כל אחד מכם – נוצרים פערים תפיסתיים וערכיים, שלהרבה זוגות פשוט אין כלים להתמודד איתם???

הייעוץ הזוגי אצל ד"ר אורית ארבל יסייע בידך לבנות בסיס לתקשורת בריאה – זהו כלי יסוד לניהול מערכת זוגית. ללמוד לנהל משברים, ללמוד לנהל חילוקי דעות, ובעיקר – לגבש שפה זוגית משותפת – בהתחלה נלמד שפה חדשה, נתאמן עליה שוב ושוב – בליווי צמוד של יועצת זוגית, ובסיום התהליך – השפה הזו תיהפך לחלק מכם.

הכלים שיתקבלו בייעוץ אצל ד"ר אורית ארבל יבנו לך קשר חזק ואיתן, יבנו לך הורות טובה יותר, וכך גם משפחה מאושרת.

הרבה זוגות נמצאים זמן רב בהתלבטות טרם הפנייה לייעוץ זוגי, והסיבות מובנות – לא פשוט לחשוף בעיות ואתגרים, לא כל שכן כאשר הדברים נוגעים לנושאים כה רגישים, למשפחות, לעיתים למודלים שראית בבית בילדות, לעיתים ניגע בטראומות גלויות או מודחקות, אבל – אם החלטת לקחת אחריות על חייך, על שותפך לחיים ועל הקשר שלכם – גם אם יש תחושה קלה של שינוי אוירה בקשר (עקב חתונה, לידה, אירוע מכונן או שגרה שוחקת) – מומלץ לפנות ליועצת זוגית מוסמכת ולא להמתין אף יום נוסף.

בהצלחה!

המאמר באדיבות ד"ר אורית ארבל – ייעוץ זוגי  בשיטת טיפול הידועה כ"מרתון הזוגיות הפרטי"