אין זה סוד, שעם השנים יותר ויותר זוגות בוחרים בשלב מסוים בזוגיות שלהם, לפנות לייעוץ זוגי אצל אנשי מקצוע. אם בעבר זה היה נחשב כמעט לטאבו ורק מעטים הזוגות היו נוהגים כך, הרי שהיום נדמה שרוב הזוגות בוחרים באופציה הזאת.

יש סיבות רבות מדוע ייעוץ זוגי הפך להיות דבר מאוד מקובל ופופולארי בקרב זוגות רבים. למשל, ההבנה שזוגיות היא לא דבר פשוט וקל ובשביל לתחזק ולשמר אותה צריך לפעמים להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים. כמו כן, היום הרבה יותר מקובל ונהוג לטפל בדברים, לפתוח אותם ולדבר עליהם ולא להשאיר אותם סגורים ונעולים בתוך הבית. יהיו שיטענו שהיום הציפיות של בני זוג הן שונות מהציפיות שהיו להורים שלהם מהזוגיות, הדרישות הן אחרות ובאופן טבעי האתגרים הם שונים.

כלים

אחת האופציות שעומדות בפני זוגות המעוניינים בכך, הוא ייעוץ זוגי אונליין עם זוגיות משלימה. שיטה זו הפכה להיות מאוד פופולארית מאז הופעת האינטרנט בחיינו, יתרה מזו מאז שהוא הפך להיות מהיר ונוצרו כלים כמו שיחות וידיאו דרך האינטרנט, ועוד יותר, מאז מגיפת הקורונה אשר לימדה אותנו להיעזר בכלים אונליין במקום לבצע דברים פנים מול פנים באופן פרונטאלי.

מה זה ייעוץ זוגי אונליין?

הרעיון הוא פשוט, במקום שבני הזוג יצטרכו להגיע אל המטפל לקליניקה ולבצע אצלו את הטיפול הזוגי, הרי שהם יכולים לשבת בבית או בכל מקום, אפילו ביעד חופשה אליו הם נסעו, לפתוח מחשב ולשוחח עם המטפל, כמו היה זה טיפול זוגי רגיל.

הטיפול כמובן מוקצב בזמן, כמו כל טיפול אחר, הוא נקבע על פי השעות המתאימות לזוג וכן על פי היום והשעה הפנויים למטפל, והוא נעשה בדיוק כמו טיפול במפגש פיזי. אפשר שהטיפול יהיה ביחד, קרי שני בני הזוג ישבו זה ליד זו מול המסך וידברו עם המטפל, אפשר שבמקרים מסוימים המטפל יבקש לבצע טיפול פרטני עם אחד מבני הזוג. כמו כן, אפשר שהטיפול יתבצע כאשר אחד מבני הזוג יושב בבית והשני יושב בעבודה. כל אחד על פי מה שנוח לו.

מה היתרונות של טיפול זוגי אונליין?

קל מאוד לזהות את היתרונות של טיפול זוגי אונליין.

ראשית, הוא חוסך הרבה מאוד זמן וטרחה לבני הזוג. במקום שהם יצטרכו לצאת מהעבודה או מהבית, ולנסוע אל הקליניקה, הרי שהם יכולים לבצע את הטיפול בו במקום. זה מאפשר לקיים את שגרת היום שלהם בצורה נוחה מבלי שיידרשו לתאם את עצמם ולבטל דברים אחרים.

שנית, ניתן לשמור על עקביות ורצף של טיפול. למשל, אם בני הזוג מחליטים לנסוע לחו"ל, עדיין הם יכולים לבצע את הטיפול הזוגי בלי שום בעיה. הוא יכול להיערך בכל זמן ומכל מקום. אין שום בעיה עם זה. זה עוזר לשמור על רצף טיפול סדיר ומונע הפסקות משמעותיות בין פגישה לפגישה.

שלישית, לעיתים הרבה יותר נוח לנהל שיחה כשבני הזוג נמצאים באזור הנוחות שלהם, קרי בבית או אפילו במשרד, ולא במקום זר, כמו הקליניקה של המטופל.

מה צריך בשביל ייעוץ זוגי אונליין?

כל מה שאתם צריכים בשביל ליהנות מטיפול כזה הוא רצון אמיתי לפנות לייעוץ ולקבל את העזרה שהמטפל מציע לכם.

מעבר לכך, זה כמובן דורש שיהיה לכם מחשב או מכשיר סלולר בעזרתו תוכלו לבצע שיחה אונליין בדרכים נוחות ובצורה ברורה.

מאחר והשיחה מתבצעת דרך המסך כשאתם בבית או בעסק, הרי רצוי גם לוודא שהפרטיות שלכם נשמרת, אין רעשים חיצוניים או דברים אחרים שיכולים להסיח את דעתכם ולהפריע למהלך הפגישה.

המאמר באדיבות אריאל בריל קידום אתרים