הציוד שתביאי אתך לחדר הלידה ולאחר מכן לחדר האשפוז ישפיע באופן משמעותי על ההתאוששות. איך מכינים את כל הדברים בתוך התיקים ועל מה אפשר לוותר? הנה המדריך המלא

כלים

תאריך לידה משוער הוא בגדר המלצה בלבד אבל אפשר להיעזר בו על מנת להגיע מוכנים לחדר הלידה. את התיק מומלץ להכין כבר בשבוע 36 ולשים ליד הדלת, למעט נשים בהריון רב עוברי או בהריון שמלווה בצירים מוקדמים, אשפוזים וסיכון גבוה שיכולות להכין אותו לקראת שבוע 30.

בנוסף, רצוי להכין שני תיקים ולהפריד בין תיק גב שייכנס לתוך חדר הלידה לבין תיק גדול יותר שמיועד לימי האשפוז במחלקת היולדות. רשימת הפריטים המומלצים מיועדת למי שרוצה לקבל קווים כלליים ותמיד אפשר לבצע התאמות ושינויים לפי המצב הבריאותי.

לגזור ולשמור: רשימת הציוד לתיק גב ולתיק אשפוז

בתוך תיק גב לחדר לידה צריך להכניס תיקייה עם כל מסמכי ההריון, לרבות כרטיס מעקב הריון, צילומי אולטסראונד, בדיקות דם, סקירת מערכות, שקיפות עורפית, חלבון עוברי וכל בדיקה מיוחדת שהאישה ההרה או העובר עברו במהלך ההריון. מי שנוטלת תרופות כרוניות יכולה להכניס גם אותן לתיק הגב ולצרף שמן שקדים לעיסוי הפרינאום על ידי המיילדת.

בקטגוריית פריטי הלבוש והנוחות יש כמה דברים שאסור לוותר עליהם. תיק הגב מיועד לאחסון של גרביים עבות, שפתון לחות, בקבוק מים מינרליים, גומייה לשיער וכפכפים למקלחת. כדאי לקחת גם כסף קטן למכונות, חטיפי אנרגיה, שמנים ארמותרפיים ותחתוני רשת. את ערכת שימור הדם הטבורי לא חייבים לקנות, אך במידה ומחליטים לעשות את זה – תיק הגב הוא המקום עבורה.

התיק הגדול יותר לאשפוז במחלקת היולדות אמור להכיל פריטים בעלי אופי מעט שונה. זה התיק שבו תרצי בהישג יד בגדים נוחים להחלפה, חלוק, נעלי בית, רפידות הנקה, פדים, חזיית הנקה, תחתונים חד פעמיים שאפשר לזרוק לפח מיד אחרי השימוש, ביגוד ראשוני לתינוק ושמיכה. בתיק או במזוודה הזו גם אפשר לשים תיק רחצה ייעודי ובו שמפו, סבון נוזלי, מברשת ומשחת שיניים, מסרק וקרם גוף.

על מה עדיף לוותר?

לא כדאי להגיע לחדר הלידה עם תכשיטים יקרי ערך, כמויות גדולות של כסף במזומן או מסמכים רגישים שאין להם גיבוי. מומלץ לשתף את המלווה בתהליך ההכנה של התיק כדי שהוא או היא יידעו מה יש בכל כיס והיכן נמצאים הדברים החשובים.

במקביל, רצוי להקדיש את הימים שלפני תאריך הלידה המשוער על מנת להכין דף מסודר ובו פרטים על היסטוריה רפואית. לא כדאי לסמוך על יכולת הריכוז ביום הלידה כדי לענות על שאלות שקשורות לסוג הדם, אלרגיות, תאריך וסת אחרונה וכדומה. באופן כללי, ככל שמכינים יותר דברים בשבועות שלפני התאריך המשוער כך מעלים את הסיכוי ללידה רגועה.