חופשת לידה היא אמנם פחות 'חופשה' שלא כמו הגדרתה, אבל עדיין מדובר בתקופה מלהיבה המאופיינת ברכבת הרים של רגשות, מעבר משמחה שמציפה לחרדה וכל מה שבאמצע. אמא יקרה אנחנו יודעים שאת בטח במערבולת רגשית עכשיו, נרגשת מהגעתו של הקטנטן או הקטנטנה שלך ובו בזמן מתמודדת עם כל כך הרבה אי ודאויות. עם איזון נכון של טיפול בעצמך ובתינוק/ת, חוסר שינה ושינויים בגוף. עם זאת, החודש הראשון של חופשת הלידה יכול להפוך לחוויה מעצימה ומתגמלת מאוד, ובמיוחד אם מקבלים מתנות שמקלות על אי נוחות פיזית ומשמחות אותך ואת תינוק.

קרדיט לתמונות FREEPIK
קרדיט לתמונות FREEPIK

 

האימהות היא דבר מספק ומאתגר מאוד. כאם טרייה, רווחתך בחודש הראשון של חופשת הלידה היא בעלת חשיבות עליונה. לא רק שאת חווה שינויים משמעותיים פיזית, אלא גם רגשית. ככל שגופך מתאושש מהלידה ומסתגל לטיפוח חיים חדשים, איזון בין טיפול עצמי לבין טיפול בתינוק הוא מהותי.

10 טיפים לחודש הראשון של חופשת הלידה

החודש הראשון של חופשת הלידה הוא ללא ספק תקופה של הסתגלות ולמידה. כאם טרייה, זה יכול לפעמים להרגיש נהדר ולפעמים להרגיש קשה מאוד. הנה 10 טיפים טובים להתמודדות עם השינוי בחודש הראשון של חופשת הלידה:

  1. ביסוס שגרה - נסו למצוא שגרה נוחה שתענה על הצרכים של התינוק שלכם כמו גם על הצרכים שלכם. זה כולל קביעת זמני האכלה קבועים ולמידה הדרגתית של דפוסי השינה והפעילות של תינוקך וזה יעשה גם לך טוב, כי לא תמיד פשוט להסתגל למצב החדש.
  2. נסי להניק - הנקה לא רק מועילה לתינוקך, אלא גם מסייעת להתאוששות שלך לאחר הלידה. מומלץ להיעזר ביועצת הנקה שתלווה אותך אם את חווה קושי. אל תזניחי
  3. ניקיון וסדר – ניקיון וסדר הם תמיד חשובים אך אפילו יותר כשיש לך תינוק רך לטפל בו, ומעבר לזה תמיד נעים ונוח כשהבית מסודר ונקי. אימהות טריות לרוב לא מוצאות זמן לטפל בבית, ומהר מאוד שוקעות בבלאגן שלא מוסיף לעייפות ולתחושת הכאוס שמלווה נשים רבות בחודש הראשון לאחר הלידה.
  4. אם קשה לך – בקשי עזרה מקרובייך, או מגורם מקצועי במידה והדבר מתאפשר. כך או כך דאגי שתהיה לך סביבה נקייה ומסודרת שיהיה לך נעים לשהות בה עם התינוק הקטן מבלי לדאוג כל כך לטיפול במטלות הבית.
  5. למדי את התינוק – בחודש הראשון, לרוב התינוקות הקטנטנים הם הכי 'נוחים'. אבל זה גם הזמן שלך להתחבר לתינוקך וללמוד שיטות שירגיעו אותו. החל מעיטוף, זמן מגע עור לעור וכלה בזמזום רך. ישנן מספר טכניקות להרגעת תינוק בוכה או חסר מנוחה ובכלל ספרי ייעוץ לקראת התמודדות עם תקופות לא פשוטות כמו זו של התפתחות מערכת העיכול שבאה מיד בסוף החודש הראשון לחיי התינוק, יש הרבה ספרים בנושא וזה הזמן שלך ללמוד.
  6. שינה מספקת - לישון כאשר התינוק ישן ולנסות לשמר את האנרגיה שלך במידת האפשר. מנוחה טובה חשובה גם לך וגם לבריאות תינוקך. מבקרים והצבת גבולות - בעוד שהסביבה הקרובה שרוצה להיות בחברתך ולעזור תמיד תתקבל בברכה, זכרי להציב גבולות. הרשי לעצמך קצת זמן פרטי להתחבר לתינוק וגם לנוח.
  7. הנאה מהרגע - החודש הראשון בחיי התינוק הוא מיוחד. נצרי ותעדי בתמונות את הרגעים החולפים האלה בחודש הראשון שלכם יחד. הם גדלים מהר יותר ממה שאת חושבת.
  8. אל תוותרי על זמן לעצמך – בין אם את אוהבת לעשות אמבטיה מרגיעה עם שמנים, לצפות בסדרה שמנקה לך את הראש או לעשות מדיטציה או אימון גופני מסוים גם אם זה בבית מול הטלוויזיה, הקפידי לשלב בשגרת היום חצי שעה או שעה למשהו בשבילך, מעבר להיותך אמא את גם אישה ובן אדם, מגיע לך.
  9. אל תפחדי לבקש או לקבל עזרה מהסביבה - אל תירתעי מלבקש תמיכה מהסביבה ומאנשי המקצוע. שיתוף הרגשות והחוויות שלך יכול לספק הקלה רגשית ועצות מעשיות. זכרי שלדאוג לעצמכם זה לא מותרות - זה הכרח. אחרי הכל, אמא שטוב לה יכולה לטפל טוב יותר בתינוק שלה.
  10. תיפגשי עם חברות ומשפחה – החודש הראשון בחיי תינוקך יעבור בעיקר בשינה ואכילה. זה כמובן מאפשר לך לישון בזמן שהוא ישן אך אל תשכחי שדווקא עכשיו יש לך גם יותר חופש פעולה. לאחר שאת מתאוששת פיזית, נצלי את התקופה הראשונית הזו להיות בקרב משפחה וחברות, לטייל עם העגלה, לשבת בבית קפה או סתם להסתובב בקניון. זה יעשה לך טוב לא לשקוע בעייפות בבית.

מתנות לידה – מתנה מתחשבת לאמא הטרייה

ישנן הרבה מתנות לידה שאימהות טריות ישמחו לקבל. איזו דרך טובה יותר לתמוך ביולדת מאשר עם מתנות מתחשבות ומעשיות? מתנות אלה משמשות תזכורת לאהבה ולתמיכה מהסביבה. פריטים מעשיים כגון מוצרים להתאוששות לאחר לידה ואביזרים לתינוקות תמיד ישמחו כל יולדת. זה יכול להיות מגוון מוצרים, החל מחבילת טיפוח ופינוק לאמא ועד משחק או בגד לתינוק. מתנות המעודדות טיפוח עצמי ורגיעה הן בחירה נפלאה נוספת. חלוק רחצה יוקרתי ומפנק, או שמיכה רכה ונעימה שהיא יכולה להתכרבל איתה במהלך ההאכלות בשעות הלילה המאוחרות יכולים להיות מתנה מושלמת.

גם מתנות סנטימנטליות כמו פריט יודאיקה עם תאריך הלידה והשם של התינוק, יכולות להיות נוגעות ללב. מתנות בהתאמה אישית יוסיפו נופך ייחודי, ויגרמו ליולדת להרגיש מיוחדת עוד יותר. לא משנה מה תבחרו, הדבר החשוב ביותר הוא המחשבה והטיפול מאחורי המתנה ובטוח שהיא תוערך מאוד.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…