המשמר החברתי – עמותת מתנדבים הפועלת לקידום מדיניות חברתית ואזרחות פעילה – מתחיל בשבועות הקרובים לפעול באסיפות בעלי מניות של החברות הגדולות במשק. פעילים של המשמר החברתי יקנו מניות, מאחר ורכישת מניה מאפשרת כניסה לאספות בעלי מניות, ייכנסו לאסיפות בעלי מניות של החברות הללו ויפתחו את האסיפות למוניטורינג ולביקורת ציבורית וחברתית, בדומה לפעילות הקיימת של המשמר החברתי בדיונים בכנסת ובישיבות מועצות ערים.

כלים
יוסי צרפתי
יוסי צרפתי

 

הפעילות תכוון לכ-20 חברות, ביניהן חלק מהחברות הגדולות והמשפיעות במשק – חברות המשרתות מיליוני צרכנים, מעסיקות אלפי עובדים, מהווות רכיב מרכזי בתיקי ההשקעות של החוסך הישראלי, משפיעות על הסביבה ועושות עסקים עם המדינה. פעילי ידברו המשמר החברתי ידברו באסיפות בעלי המניות ויעלו לדיון נושאים חברתיים שהחברות עוסקות בהן, כמו מינוי בכירים ושכר, זכויות הצרכנים ויוקר המחיה, זכויות העובדים, מניות בעלי המיעוט, חובות ותספורות, חסכונות הציבור והפנסיה, זיהום אוויר ומים ועסקי החברות עם המדינה. הפעילים יתעדו את האסיפות ויפרסמו המתרחש בהן.

לצורך מימון הפרוייקט, פתח המשמר החברתי שלשום בקמפיין גיוס המונים לציבור הישראלי באתר מימונה, במטרה לאסוף כמה שיותר כסף מתורמים ישראלים כדי להפעיל את הפרוייקט. ביומיים הראשונים של הפרויקט כבר גויסו כ-36 אלף שקלים. להצטרפות לקמפיין: https://www.mimoona.co.il/Projects/4664 .

"קבוצה קטנה של חברות משפיעה בצורה אדירה על מדינת ישראל ועל חיי היום-יום שלנו, ואנחנו יוצאים למסע לתוך החברות כדי להוציא החוצה את המתרחש בהן ולהשפיע על קבלת ההחלטות, כפי שאנחנו עושים בהצלחה בכנסת וברשויות המקומיות", אומר מנכ"ל המשמר החברתי, יוסי צרפתי, "המטרה שלנו היא לא 'לעשות בלגן', אבל לא נהסס להתעמת עם בכירים במקרה הצורך. הציבור מושפע באופן ישיר ויום יומי מההתנהלות של החברות האלה, ואנחנו נהפוך אותו למעורב במה שקורה בהן. לשם כל זה אנחנו זקוקים לתמיכה ולסיוע. אנחנו מבקשים מכם, הציבור הישראלי הרחב, לפתוח את הכיס ולתרום כדי שיחד נהפוך את המשק הישראלי להוגן וצודק יותר".