מגמה חדשה הופיעה בשנים האחרונות בתחום טיפוח העור הפנים, מגמה שאינה נחלתם של העשירים והמפורסמים בלבד, אלא זמינה לכל מי שרוצה. החידוש הזה נקרא "פיסול פנים", והוא אכן מהווה בשורה חדשה (הגיע הזמן!) לקהל הרחב.

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מה החידוש?

פיסול פנים (Facial Contouring / Facial Sculpting) הוא תהליך קוסמטי לעיצוב מחדש ולהצערת הפנים. המאפיין הבולט ביותר שלו הוא העובדה שזהו תהליך ללא ניתוח! תחשבו על זה - סוף סוף תהליך שלא דורש התערבות כירורגית, ללא צלקות שצריך להסתיר, ללא תקופת החלמה והתאוששות ממושכת, ובמחיר שווה לכל נפש.

מה עושים בפיסול פנים?

הרעיון הבסיסי המונח ביסודו של התהליך החדשני הזה הוא מילוי של חלקים שונים בפנים. הדבר נעשה באמצעות הזרקה של חומרים יעודיים לשם טשטוש והעלמת קמטים, מילוי סנטר, מילוי לחיים וכו'. גם פה, כמו בכל טיפול קוסמטי, יש התאמה אישית לצרכים ולרצונות של כל מטופלת ומטופל באופן אישי.

למה צריך את זה בכלל?

בואו ונבהיר. הפנים שלנו, מה לעשות, הם האיבר שאנו מציגים כחלון הראווה שלנו מול העולם. עם הגיל, החשיפה לאור השמש וכוח המשיכה הפנים שלנו משתנות. ירידה בכמות חלבוני הקולגן והאלסטין גורמת למראה עור יבש בלחיים, ברקות, בסנטר וכו'; גם כוח המשיכה תורם את חלקו ומושך את העור המדולדל כלפי מטה ביתר שאת.

איך מתבצע פיסול פנים?

השלב הראשון הוא שלב של אבחון המצב, הגדרת צרכים ותיאום ציפיות.

בשלב הביצוע מזריקים את החומרים המתאימים לאזורים שאותם יש למלא ולתקן. כיום ניתן אף להזריק בצורה עדינה לכל אחת משכבות העור בנפרד את החומר המתאים לה ביותר.

בשלב הבא - נהנים מהתוצאות!

איזה חומרים מזריקים?

ישנם שלושה סוגים עיקריים של חומרים בהם משתמשים בפיסול פנים:

שומן עצמי - שואבים שומן מאזורים שומניים בגופנו (ישבן, בטן, ירכיים) ולאחר תהליך של סינון, ריכוז ולעתים גם העשרה, מזריקים אותו לאזור המיועד. טכנולוגיה מתקדמת של תאי גזע מאפשרת לטפל בשומן העצמי כך שהשפעתם תימשך זמן ארוך יותר מבעבר. לשיטה זו שני יתרונות עיקריים:

השומן מופק מגוף המטופלים כך שאין חשש לדחייה או תופעות לוואי אחרות; נפטרים משומן עודף במקומות רגישים אחרים. בקיצור - WIN WIN!

חומצה היאלורינית (Hyaluronic Acid) – חומצה זו נמצאת באופן טבעי בגוף האדם. חוקרים גילו כבר בשנות ה-30 של המאה שעברה שבנוסף לתפקידיה בתקשורת הבין תאית, בהתחלקות ובנדידת תאים, התפקיד העיקרי של חומצה זו הוא לשמור על נפח ולחות העור. אולם רק בשנות ה - 90 החלו לעשות בה שימוש במגזר הרפואי והאסתטי. החומרים שמיוצרים על בסיס חומצה היאלורינית ניתנים להזרקה - ללא חשש מתופעות לוואי – באזורים כמו לחיים, סנטר, קמטים ועוד; כל חומר מותאם בדיוק לסוג הבעיה באזור מוגדר. היתרון העיקרי של הזרקת חומצה היאלורינית הוא בכך שהיא מעודדת יצירת אלסטין וקולגן על ידי הגוף, מה שמגדיל את כמות חומרי המילוי הטבעיים שעומדים לרשותו.

בוטוקס (Botulinum toxin - Botox) – את הבוטוקס אין צורך להציג, שמו הולך לפניו בכל הקשור לטיפולים קוסמטיים. אבל בהקשר של פיסול פנים מדובר על שימוש במינונים זעירים בשילוב עם טיפול באמצעות החומרים שהוזכרו לעיל.

כך, באמצעות שילוב נכון של שלושת סוגי החומרים הללו אפשר לחזור שנים אחורה בזמן למראה הצעיר שלנו.

חשוב לדעת!

פיסול פנים צריך לבצע רק בקליניקה מקצועית ומוכרת, כאשר הטיפול ניתן על ידי רופא מוסמך. (לתשומת לב: בישראל רק לרופא מותר להזריק לפנים).

חשוב לוודא שהרופא משתמש במוצרים איכותיים אשר מאושרים לשימוש על ידי רשויות הבריאות.