העיר הגדולה של מישיגן, חוותה משבר כלכלי לפני כעשור, אך כעת, ניתן לחזות בפריחה נדל"נית מחודשת, בעיר שפעם כונתה "העיר האפורה". שמעון אייזנברג, מנכ"ל קבוצת חברת רילטי אקזקיוטיב, מציג את היתרונות של דטרויט

 

 כולנו זוכרים את הכתבות והדיווחים בשנת 2008, אודות המשבר הכלכלי העולמי, שהיכה קשות בארצות הברית. חברות ענק נכנסו למצב של פשיטת רגל, ויצרניות הרכב האמריקאיות, שבעבר מיקמו את מפעליהן בעיר, עברו לייצור במדינות אחרות ורחוקות. ממשל אומבה, וגם זה הנוכחי של טרמאפ, הזרימו כספים רבים לטובת פיתוח וטיפוח התשתיות, תעשייה וכמובן, עידוד השקעות נדל"ן בעיר.

בכך, דטרויט חזרה למשחק הכלכלי, כאשר מוקמות בה חברות היי-טק רבות, מפעלי תעשייה, ואף יצרניות רכב מוכרות כמו פורד ושברולט, החזירו חלק נכבד ממשרדיהן אל העיר הגדולה של מישיגן. שמעון אייזנברג, העומד בראש חברת רילטי אקזקיוטיב, מציג מדוע דווקא עכשיו כדאי להשקיע בנדל"ן בדטרויט.

 דטרויט - פנינת נדל"ן לא מוכרת

"הנתונים אצלנו בחברה מראים, כי דטרויט הפכה בשנים האחרונות, הודות להשקעה מדינית רבה, לפנינת נדל"ן שלא רבים מכירים. ההשקעות המסיביות שנעשו בה, תוך חזרה של מותגים אמריקאיים מוכרים אל העיר הגדולה, הופכים את דטרויט לאחת הערים המניבות ביותר מבחינה נדל"נית", מציג שמעון איזנברג.

"מעבר להשקעות של המדינה בעיר, דטרויט היא נקודת מעבר של סחורות רבות, בשווי של מיליארדי דולרים. הסחורה, שמגיעה מקנדה, עוברת דרך דטרויט כמעט לכל נקודה בארצות הברית, ועל כן ניתן לראות השקעות רבות של גופים פרטיים בעיר. אנחנו מדברים על עיר שספגה לפני עשור, משבר כלכלי מהחמורים שהיו בארצות הברית, ותוך עשור, מחירי הנדל"ן בעיר שוב בעלייה מתמדת", מוסיף אייזנברג.

 "מחירי הנדל"ן בעיר שוב בעלייה מתמדת"| צילום: יח"צ

ואיפה כולם יגורו?

עם העלייה המסיבית של החברות החוזרות לדטרויט, והקמתן של חברות היי-טק וייצור נוספות, נוצר הצורך במציאת מגורים מתאימים. הביקוש לדירות ולבתים פרטיים עולה ככל שעוד ועוד עובדים עוברים לעבוד בעיר. שמעון איזנברג מצביע על המסך ומציג לי מספר בתים פרטיים שנחטפו רק בשבוע האחרון: "ישנה ירידה בכמות הנכסים בכל חודש. בעוד כמה חודשים, הביקוש יעלה על ההיצע, כיוון שלפי שעה, אין הרבה אופציות אחרות. עליית המחירים כמובן שמשפיעה גם על התשואה שמניב כל נכס. התשואה בעיר דטרויט היא מהגבוהות שבערי ארצות הברית".

"מעל 670,000 אלף איש גרים בדטרויט, והיד עוד נטויה. בפרויקטים שאנו משווקים, ניתן לראות גיוון עצום בין הבתים. ישנם נכסים בקרבת הים והטבע, נכסים בקרבת מפעלי התעשייה, ולמי שרוצה, ניתן להציע נכסים רבים במרכז העיר השוקק", אומר שמעון אייזנברג.

 "מעל 670,000 אלף איש גרים בדטרויט, והיד עוד נטויה" | צילום: יח"צ

חשוב לציין, כי כמו במגדלי היוקרה בארץ, גם בדטרויט ישנן חברות ניהול המטפלות בנכסי הנדל"ן. "חברת הניהול שעימה אנחנו עובדים נקראת CENTUREON, והיא מטפלת בכל הנכסים בצורה מקצועית. בנוסף לחברת הניהול, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם משרד עורכי דין ישראלי, שמלווה את כל הליך רכישת הנכס. חברה נוספת הנקראת טייטל אינשורנס, מוודאת ומבטיחה כי הנכס לא מעוקל או משועבד, ושהוא נרשם על שם הרוכש בטאבו", מסכם שמעון אייזנברג.

לפי כך, ניתן לראות כי דטרויט, העיר שנקראה בעבר "העיר האפורה" בשל המפעלים הרבים שהיו בשטחה, שינתה את עורה, והפכה להיות עיר נדל"נית רותחת, עם שפע של אופציות להשקעה.