עסק הוא מנגנון אשר מתפקד בצורה יעילה כל עוד כל החלקים שלו פועלים בצורה תקינה. כאן נכנסת לפעולה מערכת של ניהול עסק שהיא מערכת  CRM חכמה המכילה את כל האספקטים של ניהול ופעילות שוטפת בעסק שחשובה לתהליך תקין של צמיחה.

כלים

 

היתרונות של מערכת כזו לעסק

חיסכון בזמן – מכיוון שמדובר במערכת שהיא ממוחשבת, כל תהליך שמבוצע יכול להיות כזה שמבוצע באופן אוטומטי ולפי הגדרת המשתמש ובכך ישנו חיסכון של זמן ניכר בכל תהליך של עבודה.

חיסכון בעלויות – בהרבה מאוד מקרים מערכת CRM  תהיה כזו שעליה ניתן לשלם באופן חודשי, שזה כבר נוחות גדולה מבחינה כספית, ולצד זה השימוש במערכת עצמה גם יוצר חיסכון כפסי באופן אקטיבי על ידי שימוש במערכת אחת שבה יש את כל מה שצריכים באופן מאוחד.

מידע מרוכז במקום אחד – במקום לחפש אחרי סוגים שונים של מידע כמו נוכחות של עובדים ורשימה של לקוחות, הכל מאוחד במיקום נוח אחד שאליו ניתן להיכנס בכל שעה ולבחון את המצב של העסק ולפעול כדי לשנות את הנדרש.

בקרה ושליטה ע"י המשתמש – תפקוד של עסק הוא כזה שניתן לאמידה על ידי תוכנה, והאספקט הזה הינו חשוב ובעל אפשרות ליצור סביבת עבודה יותר אפקטיבית בין העובדים עצמם ובין המנהל לעובדים גם.

איך בוחרים מערכת  CRM

עלות – ההוצאות הכספיות שמבצע בעל עסק עבור התפעול השוטף הן מאוד גבוהות וכוללות הרבה מאוד עלויות החל מהעלות של המלאי ועד לעלות של תשלומים עבור צוות העבדוה. ישנו חשש לבצע הוצאות נוספות מעבר לנדרש, אולם ההוצאה הכספית עבור מערכת ניהול לקוחות היא כזו אשר מחזירה את השווי שלה והרבה מעבר לכך במידה והיא נבחרה בצורה חכמה. העלות היא כזו שיכולה להיות מאה שקלים לחודש או כמה מאות שקלים, וההבדלים הגדולים נובעים מהאפשרויות של כל מערכת לצד כמות המשתמשים שיכולים לפעול איתה בכל חברה.

התאמה לסוג העסק – מערכת CRM  היא כזו שיכולה לשים דגשים על היבטים שונים של ניהול העסק, ובעוד שיש מערכות שבהן יש את רוב מה שעסק זקוק לו לשם ניהול נוח ויעיל, ישנן מערכות שתהיינה הרבה יותר נכונות לרכישה. מדוע? כי לא כל עסק מנוהל בצורה דומה והשוני הזה נובע לא פעם מהתחום שבו העסק נמצא. יש הבדל גדול מאוד בין הצרכים של חנות בגדים לבין הצרכים של מספרה. ההבדלים הללו יביאו גם לבחירה יותר רלבנטית של מערכת יעילה שתגדיל את רמת האפקטיביות של החברה.

תוכנה או ענן – יש מעבר די בולט של ניהול קשרי לקוחות שיכול להיות מבוצע מכל נקודה שבה המשתמש נמצא.  זה מביא אל ההתלבטות של רכישת מערכת שנמצאת על גבי תוכנה לבין כזו שבה ניתן לבצע מכל מקום מחובר אונליין כי זו נמצאת על גבי ענן.

תהליך הטמעה – בתהליך הזה עולות שאלות שעליהן צריכים למצוא מענה טרם הפעולה של ההתקנה. מהו תהליך ההטמעה של המערכת בעסק, האם ישנה תמיכה מלאה של החברה שמספקת את התוכנה והאם התהליך הזה הוא כזה שמבוצע בצורה נוחה ומהירה, על מנת שלא ליצור הפרעה גדולה שבסופו של דבר מביאה אל ניהול לא נכון של הזמן.