אין ספק כי אחד התחומים המתפתחים ביותר בעשור האחרון הוא תחום הגנת הסייבר, שצמח כתגובה להתפתחות איומים רבים בעולם הדיגיטלי. אין כיום שום גוף, חברה או ארגון גדול שמכבד את עצמו ולא מחזיק בלפחות כלי אחד, או אף בשורה של כלים ואנשי מקצוע, על מנת להגן על עצמו ועל מרחב הסייבר שלו מפני פריצות של האקרים (פצחנים) וזליגת מידע לגורמים בלתי רצויים.

כלים

 

 

כל זאת בצדק כמובן, כי הרי גישה של גורמים עוינים שכאלו לפרטי הלקוחות של החברה, לנתונים הפיננסים שלה, לתוכניות הפיתוח ובוודאי ובוודאי לכל מה שקשור לקניין רוחני (כמו למשל הקוד שעומד מאחורי מוצרי החברה) יכולה לגרום לנזק עצום, וברור לכל שיש להישמר ולהתגונן ככל הניתן מפני תרחיש שכזה.

אך בתעשיות רבות זליגת מידע אינה האיום היחיד, או החמור ביותר, שעומד בפני החברה - בלא מעט תעשיות החשש הגדול הוא דווקא מפריצות אבטחה שיאפשרו לגורמים עוינים להשתלט על הציוד ומכשירי הייצור, לגרום לנזקי רכוש חמורים ואף להביא לכלל פגיעה בחיי העובדים. פעם זה אולי היה יכול להישמע כמו תרחיש דמיוני אך כיום, ככל שעולם הפצחנות הולך ומשתכלל, הוא עלול גם להתרחש במציאות.

כיצד יכולה פריצת סייבר לפגוע בפס הייצור

כך למשל התרחיש הזה נכון לתעשיות ומפעלים בעלי פס ייצור הכולל אמצעי טיפול תרמי למיניהם, כמו למשל תנורים תעשייתיים. ברוב פסי הייצור מהסוג הזה מוטמעים בקר טמפרטורה או מצלמה תרמית, המנטרים בזמן אמת את טווחי הטמפרטורה במכשירים המופעלים, מוודאים את פעולתם התקינה ושומרים על תהליך הייצור, ויותר מכך – על חיי האדם העוסקים בו. כמו יתר הבקרים המתוכנתים הקיימים בפס ייצור, גם בקר הטמפרטורה מחובר לרוב לרשת התקשורת המרכזית של המפעל, ועלול להיות חשוף למעשה להתקפות סייבר.

תארו לעצמכם מצב שבו האקרים פורצים לרשת המרכזית של מפעל מסוים, תופסים שליטה על בקר טמפרטורה, משנים את הגדרות המדידה וגורמים לבקר שלא להתריע בעת עליה מעל הטמפרטורות המותרות. במקרה שכזה הנזק שעלול להיגרם יכול להיות עצום: פס הייצור כולו עלול להיפגע, וחמור בהרבה מכך - עלולה להישקף גם סכנה ממשית לבני האדם הנמצאים בסביבה.  אז מה עושים כדי למנוע את המצב המסוכן והמדאיג הזה?

בקר טמפרטורה EPC3000 ו - EPC2000 של חברת יורותרם

התשובה טמונה בפיתוח חדש ומתקדם: בקרי הטמפרטורה מסדרת  EPC3000 ו - EPC2000 של חברת יורותרם המצוידים באבטחת סייבר, בעלי תו האיכות "אכילס" - CRT Level 1  Achilles Certification.

כך ניתן מענה מתקדם לצרכי ניטור הטמפרטורה, תוך כדי הקפדה על הגנת סייבר. בנוסף, בקרים אלו כוללים גם אפשרויות התממשקות לפרוטוקולי תקשורת רבים, רמת הדיוק והאמינות שלהם גבוהה במיוחד, והם כוללים עוד שלל מאפיינים טכנולוגיים מתקדמים, שהופכים אותם ל"סוסי עבודה" של המאה ה-21 ושל התעשייה המודרנית.

למידע נוסף אודות בקר טמפרטורה עם הגנת סייבר אתם מוזמנים לבקר באתר של חברת IBT המתמחה בפתרונות תעשייתיים מתקדמים לטיפול תרמי ובקרת טמפרטורה.