"החווה השיתופית לקנאביס רפואי" היא מיזם חדש שיאפשר למשקיעים (מטופלי קנאביס רפואי, בני משפחות או כל אזרח המעוניין להשקיע בתחום ולסייע לחולים) למטופלים ולבני משפחותיהם "לאמץ חולה" ולקבל עציץ קנאביס על שם החולה בעלות של 370 ₪. תמורת זאת יקבלו המשקיעים תשואה שנתית של 10% והנחה משמעותית בעלות הקנאביס הרפואי שאותם חולים צורכים כך שכל מטופל יקבל בכל חודש כ-30 גרם קנאביס רפואי ללא עלות גידול (במחירי אריזה ושילוח בלבד), למשך 5 חודשים. העציצים עצמם יגודלו כמובן בחוות קנאביס מורשות (כמתחייב בחוק) והחווה השיתופית תתקין לכל עציץ שיאומץ לוחית זיהוי עם שם המשקיע, כך שהמשקיעים יוכלו לצפות לעקוב אחר צמיחת העציץ שלהם באמצעות רחפן עם מצלמה

אורי גלזר - יוזם החווה השיתופית (צילום יח"צ)
אורי גלזר - יוזם החווה השיתופית (צילום יח"צ)

מיזם "החווה השיתופית" בראשות אורי גלזר, מחלוצי תחום הקנאביס הרפואי בישראל,  חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ספקיות הקנאביס הרפואי טבע אדיר ותיקון עולם, במסגרתו היא תרכוש מחוות הקנאביס הרפואי שירותי גידול וכך תאפשר לחולים הזקוקים לקנאביס רפואי, בני משפחותיהם ומשקיעים המעוניינים לאמץ חולים, לאמץ "עציץ" קנאביס תמורת 370 ש"ח. בעתיד מתכוון המיזם גם לרכוש שירותי גידול מחברות קנאביס רפואי מורשות נוספות, שייבחרו באמצעות מכרז. בתמורה לאימוץ העציץ מטופל בעל רישיון לקנאביס רפואי (שייבחר ע"י המשקיע) יזכה ב-30 גרם קנאביס רפואי ללא עלויות הגידול לכל חודש במשך 5 חודשים, דבר אשר יביא לחיסכון משמעותי בהוצאה הקבועה של מטופלים על קנאביס רפואי (לעומת המחירים בבתי המרקחת), בנוסף המשקיעים יזכו לתשואה שנתית של 10% והחווה השיתופית מתחייבת שההשקעה שלהם תוחזר תוך 3 שנים.

בנוסף, החווה השיתופית תתקין לכל עציץ תווית זיהוי עם שמו של המאמץ, ורחפן עם מצלמה יסייר ברחבי החווה כך שאותם מאמצים יוכלו לעקוב באופן שוטף אחר הגידול של העציץ שאימצו.בתקופה זו בה רפורמת הקנאביס הרפואי נכנסת לתוקף ומטופלי הקנאביס הרפואי מועברים לרכישת הקנאביס הרפואי בבתי מרקחת מורשים, בעלויות של בין 150 ל-200 ₪ ל-10 גרם. עלויות הרכישה כוללות את עלויות הגידול ובמקרה של משלוח נוספת עלות המשלוח. בנוסף, מזה תקופה שקיים מחסור באספקת קנאביס רפואי כך שאלפי מטופלים מתקשים להשיג את הקנאביס הרפואי לו הם זקוקים על בסיס חודשי. החווה השיתופית מציעה להם למעשה להמנע ממצב בו הם ימצאו עצמם ללא אספקה שוטפת של הקנאביס הרפואי, כאשר עציץ שהם, בן משפחתם, או משקיע אימצו יעניק אספקה שוטפת עבורם.

מודל החווה השיתופית, מעבר להבטחה לתשואה על ההשקעה ואספקה שוטפת מסודרת עבור המטופלים, מאפשר למטופלי קנאביס רפואי חיסכון כספי משמעותי, כאשר משך 5 חודשים הם יהיו פטורים מעלויות הגידול. לדוגמה, מטופל אשר רוכש 30 גרם קנאביס רפואי בחודש דרך בתי המרקחת ומקבל את הקנאביס במשלוח הביתה, נאלץ לשלם כ-700 ₪ לחודש.

דרך החווה השיתופית, מעבר להשקעה חד פעמית של 370 ₪ שתוחזר בתוספת תשואה, הוא ישלם על 30 גרם רק את עלויות האריזה, הטיפול והשילוח  - 125 ש"ח לחודש במקום 700 ש"ח, למשך 5 חודשים – חיסכון כולל של כ-2,875 ₪ לאורך התקופה הכוללת. כמובן, משקיעים יכולים לרכוש יותר מעציץ אחד, וכך להגדיל את כמות הקנאביס הניתן ללא עלות גידול או את אורך התקופה (בכפוף לרישיון של המטופל ועד 3 שנים). במקרה שנרכש עציץ אחד, על תוספת כמות (לפי הרישיון) מעל ל- 30 גרם, המטופל יתבקש לשלם עוד 6 ₪ לגרם תפרחת ועוד 15 ₪ עלות אריזה ורגולציה לכל שקית של 10 גרם קנאביס.

"מדובר על הזדמנות ענקית עבור חולים הזקוקים לקנאביס רפואי ובני משפחותיהם, אשר סובלים כיום ממצוקה גדולה באספקת הקאנביס הרפואי לבתי המרקחת. אותם חולים שיאמצו עציץ יהנו מאספקה קבועה של קאנביס רפואי באמצעות משלוח ישירות אליהם במחירים נמוכים משמעותית ממחירי השוק ויוכלו גם לעקוב אחר הגידול שלהם. החווה השיתופית תתחיל את הגידולים בחודש אוקטובר הקרוב והאספקה תשלח החל מינואר 2020",  אומר אורי גלזר, יוזם החווה השיתופית.

לאתר החווה השיתופית

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

אולמות האירועים והגנים הטובים ביותר בחיפה וסביבתה

כאשר מדובר בחגיגת הרגעים החשובים ביותר בחיים, למקום יש תפקיד מכריע ביצירת חוויה בלתי…
קרדיט תמונה FREEPIK

פתרונות חדשניים לאוורור ונידוף עשן

בעודנו עוברים תקופה מהפכנית המאופיינת בהתקדמות חסרת תקדים בפתרונות אוורור ונידוף עשן,…
קרדיט תמונה FREEPIK

אילו סוגי בריכות כדאי להכיר לפני שמקימים בריכה ביתית?

תחילת תהליך הקמת בריכה ובחירת בריכה ביתית היא מאמץ מרגש, אך הוא מגיע עם חלק גדול של…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת אוהלים לאירועים השונים

בעת תכנון אירוע חיצוני, אחת ההחלטות המרכזיות שתצטרכו לקבל היא בחירת המקום הנכון שיתאים לא…
קרדיט לתמונות PIXABAY

כסאות לפינת אוכל

פינת האוכל היא לב הבית. אנחנו יושבים בה כאשר אנחנו מארחים, מתארחים, בזמן איכות משפחתי או…
קרדיט תמונה FREEPIK

פילאטיס מכשירים בירושלים - Inspire Studio

התחילי את מסע הכושר שלך עם שיעורי פילאטיס מכשירים ב Inspire studio בירושלים