כולנו רוצים להיראות צעירים לגילנו, או לכל הפחות צעירים עד כמה שאפשר. אך כפי שאנו יודעים, הגיל עושה את שלו, ואי אפשר לעצור את הזמן. וכך עוברות להן השנים ואנו מרגישים כי אנו מאבדים את קסם הפנים של גיל 20. במקום עור פנים חלק ועדין, מתחילים לצוץ להם קמטים, העור מתחיל להתייבש ואנו מתחילים להיראות מבוגרים יותר. בימינו, למרבה המזל, קיימים חומרים שונים שיכולים לעכב את תהליך הזדקנותו של העור ואפילו לאפשר לנו להראות צעירים יותר. אחד החומרים האלה הוא דווקא חומר טבעי שנמצא אצלנו בגוף – החומצה ההיאלורונית.

כלים

 

מה הקשר בין חומצה היאלורונית להזדקנות העור?

חומצה היאלורונית מצויה בעיניים, בעור ובחלל המפרקים. ככל שאנו מתקדמים עם הגיל, הגוף מייצר פחות ופחות חומצה היאלורונית. ירידה זו מתבטאת בהופעת סימני הזדקנות כמו שחיקת הסחוסים וקימוטים של העור. לחומצה ההיאלורונית תפקיד חשוב בהגנה על העור שלנו – היא מגינה עליו, מאפשרת לפצעים וזיהומים לעבור במהירות רבה יותר וגורמת לתאי העור להיראות צעירים ובריאים. בימינו נפוצה החומצה ההיאלורונית בשימושים קוסמטיים ורפואיים. יש המזריקים את החומצה לעור כדי להצעיר אותו, ויש המשתמשים בקרמים לאנטי אייג'ינג שבהם חומצה זו היא אחד הרכיבים המרכזיים יותר. לחומצה יתרונות נוספים – היא משמשת כנוגד חמצון טוב, מוליכה מסרים בין התאים בעת התחלקותם ונדידתם ויש לה תפקיד משמעותי בהתחדשותן של הרקמות בגוף.

שימושים בולטים של חומצה היאלורונית שכדאי להכיר

כאמור, לחומצה ההיאלורונית שימושים לא מעטים. בזכות היתרונות הרבים שהיא מעניקה לגוף, ניתן לנצל אותה לטובת הרפואה והקוסמטיקה. קבלו את השימושים המרכזיים שבהם החומצה ההיאלורונית היא שם המשחק:

מילוי קמטים – אם אינכם מרוצים מהקמטים העמוקים שעל המצח או על יד הפנים, ניתן לבקש מאנשי מקצוע להזריק חומצה היאלורונית. החומצה מסייעת בהחלקת הפנים ומעניקה להם מראה בריא יותר. שיפור מראה העור באמצעות קרם – בעבר טענו כי המולקולות של החומצה ההיאלורונית המצויות בקרם אנטי אייג'ינג אינן יכולות לחדור דרך העור, מכיוון שהן גדולות מדיי. היום כבר פיתחו חומצות היאלורוניות בעלות מולקולות קטנות יותר שיכולות לחדור דרך העור ולשמר את כמויות המים הנדרשות לצורך קבלת מראה פנים צעיר יותר. אחד המוצרים המפורסמים והמוצלחים ביותר הוא קרם פרופסי 2 של חוה זינגבוים, מדובר בפיתוח ישראלי המאפשר לחומצה ההיאלורונית לחדור לתוך העור ולא רק להישאר על פני העור.מזרזת את החלמת הפצעים – החומצה ההיאלורונית נמצאת בתכשירים שונים המסייעים לפצעים להחלים במהירות רבה יותר. לחומצה יכולת ייחודית לנטרל תגובות חמצון ששולחת המערכת החיסונית כאשר יש פצע, ולכן הריפוי מהיר. מוצרי איפור בריאים יותר – קיימים מוצרי איפור איכותיים פחות שעלולים לגרום אף לנזק לפנים, וישנם מוצרים איכותיים ובריאים. כל אישה המעוניינת לשמור על הבריאות גם כשמדובר באיפור, יכולה לרכוש מוצרי איפור הכוללים חומצה היאלורונית. מדובר במוצרים טבעיים המפחיתים את יובש העור והפנים בעקבות האיפור.

אם נסכם, ראינו כי את המראה הטוב שלנו אנו חייבים רבות לחומצה ההיאלורונית שדואגת למראה עור פנים בריא. גם כאשר אנו נוטים לאבד כמויות מן החומצה בעקבות הגיל, קיימות דרכים שונות לשמר אותה באמצעות הזרקות או קרם אנטי אייג'ינג.