כמעט ולא קיים אדם שאינו מכיר את המחזה של לשלשת יונים על המרפסת, או מפגש יונים שכונתי רועם ממש מחוץ לחלון. היונים אולי תמימות למראה, אך הן נושאות איתן לא מעט מחלות כמו, דלקת המוח וסלמונלה וגם טפילים שנחשבים מזיקים עד מאוד לבני האדם כמו קרציות, פרעושים וקרדיות. לכן, עלינו להרחיק את היונים מסביבת המחייה שלנו.

כלים

 

לצד הרצון להרחיק את היונה מעלינו נעדיף כמובן לעשות זאת בצורה הומנית, כזו שלא תגרום נזק ליונה. זוהי בדיוק עבודתה של הרחקת יונים אלקטרונית. חשוב להבין שהיונה היא חיה טריטוריאלית מאוד, כלומר ברגע שהיא בחרה לעצמה מקום מחייה היא תישאר בו ותחזור אליו לצורכי מחסה, קינון ורבייה. אם היונה בחרה בביתכם, הרחקת יונים אלקטרונית היא הפתרון עבורכם.

סוגי מכשירים

הרחקה אלקטרונית נועדה להרחיק את היונה בצורה אקטיבית, שאינה דורשת פעולה מצד המזיק כמו ל רעל כימי. הטכנולוגיה של המכשור מתבססת על הפרופיל האקולוגי של היונה, ומאתרת באמצעותו נקודות תורפה טבעיות שיביאו להרחקתה מהמקום. במקרה של היונה יש להפוך את הסביבה שממנה אנו רוצים להרחיקה, לסביבה עויינת ולא נוחה במטרה לגרום לה לבחור שלא להשתקע במקום ולא לחזור אליו.

מערכת ההרחקה של מגנור פותחה על ידי שיתוף פעולה בין גאולוגים, ומומחים סביבתיים למומחי אלקטרוניקה וטכנולוגיה. המערכת עמידה לפגעי מזג האוויר ומספקת הגנה ארוכת טווח לביתכם. המערכת מורכבת מפסי דריכה מסיליקון שאליהם מחוברים פסי אלומיניום. את הפסים מדביקים לאדן החלונות או למעקות של המרפסות, כך שהם כמעט ואינם נראים לעין ואינם פוגעים בחזות המבנה. פסי הדריכה מתחברים למערכת הפעלה ושליטה הפועלת על אנרגיה סולארית כך שאין צורך לחברה לחשמל. מערכת ההפעלה משחררת פולסים חשמליים לאורך פסי הדריכה, שבתורם שולחים זרם חשמלי נמוך כאשר היונה דורכת עליהם, וכך היונה מבינה שמדובר בסביבה עוינת שאליה לא כדאי לחזור.

ישנן רכזות מתקדמות יותר אשר להן ישנו מעבד חכם. באמצעות שימוש בחיישנים ישנו שחרור מושכל של סוגי פולסים שונים בתדירויות שונות ובעוצמות משתנות. המעבד החכם מגיב גם לתנאים סביבתיים כמו, כמות התאורה שישנה בחוץ, לחות וטמפרטורה. השינוי בעוצמת הפולסים וקצב יציאתם, מונעת מהיונה ללמוד את פעולת המערכת.

חברת מגנור מספקת פסי דריכה באורכים שונים, כך שיהיה ניתן להתאימם לסוגים שונים של משטחים.

התקנה

אם אתם מעדיפים להתקין את מערכת ההרחקה בעצמכם, ישנה אפשרות לרכוש מארז שלם המכיל את כל המרכיבים הנדרשים. המערכת קלה מאוד להתקנה עצמית מבלי להיעזר באיש מקצוע, במקרים של התקנה מורכבת יותר ניתן להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בהתקנת מערכות אלו.

חברת מגנור עומדת בתו התקן הרשמי של מכון התקנים דבר המבטיח את טיב המוצר ואיכותו. כמו כן, מגנור נותנת אחריות עבור הרחקת יונים מוחלטת.

להתייעצות והתאמת מכשיר הרחקת יונים הנכון עבורכם, היכנסו לאתר https://www.magnor.co.il/ או התקשרו לחברת מגנור בטלפון 6139*.