כל מי שמתכנן להקים בריכת שחייה בחצר הפרטית שלו מתחיל לצייר בראשו כיצד הוא יעצב את הבריכה בצורה שתספק את כל צרכיו ותתאים למידות החצר וליתר האלמנטים שהיא מכילה. על כן, לא נופתע כלל לגלות את החשיבות הרבה שמוענקת לעיצוב בריכות שחיה ביתיות. בריכת שחייה פרטית הינה פרט דומיננטי ביותר שמכתיב את כל אופי החצר ועל כן, נדרש יהיה לעצבה כראוי.

כלים

 

סגנונות העיצוב של בריכה ביתית

היה ואתם חולמים על בריכה בחצר כדאי שתדעו שזו העת להכיר את כל סוגי הבריכות שקיימות ואת כל סגנונות העיצוב. חלום בריכת השחייה הפרטית הוא בהחלט חלום משותף לכל הדיירים שגרים יחד וחולקים חצר פרטית שיש בה מספיק שטח להקמת בריכת שחייה. להלן פירוט אודות סוגי בריכות השחייה המבוקשות בימינו.

בריכה מתועשת - בריכה פרטית שמוצבת בתוך באדמה. בריכות שמייצרים אותן מלוחות ופאנלים בציפוי PVC, מה שמספק אפשרויות בחירה בין סגנונות הדפס.

בריכת בטון - בריכה שחייה פרטית נבנית בתוך האדמה על ידי יציקת בטון. לבריכת בטון מוסיפים חיפוי פסיפס או קרמיקה, בגוונים שמעניקים פן אומנותי וייחודי לבריכה , שתי האופציות האהובות היא בריכת סקימרים או בריכת גלישה/ infinity .

בריכת פיברגלס - בריכת חצר נוספת שגם שקועה בתוך האדמה (ויש גם מספר דגמים חצי עיליים). החיפוי של בריכה זו הינו מבריק והיא מגיעה במנעד גדלים וצורות לפי בחירה.

בריכה עילית - הגדרה כללית שמכילה את כל הבריכות שמוצבות על הקרקע ואינן שקועות. בריכות שמחופה ביריעות PVC ופוליאסטר ותגענה בגדלים שונים.

אלמנטים עיצוביים שונים

אבזור סביב הבריכה – כחלק מהעיצוב של בריכה ביתית, נצטרך להחליט גם בקשר לנראות סביב הבריכה. אפשר להוסיף לצד הבריכה מפלי מים, מזרקות ואבנים דקורטיביות. בנוסף, אבזור כמו רמקולים בתוך המים, באופן שתוכלו להאזין ממוסיקה בזמן שאתם משתכשכים להנאתכם ועוד. גם לצמחיה לצד הבריכה יש חלק חשוב בנוף הכללי ולכן כדאי להשקיע מחשבה בבחירת הצמחים והעצים.

תאורה רומנטית – תאורה תשנה את הנראות כל הבריכה ותכתיב את הטון העיצובי בייחודי כשמתחיל להחשיך, ולכן חשוב לתכנן תאורה איכותית ומתאימה סביב הבריכה. ניתן להטמיע את התאורה בתוך חלל בריכה או באמצעות נורות שקועות בדק מסביב לבריכה.

איזו בריכה תעדיפו?

הצבתה של בריכת שחייה פרטית בחצר הבית מוכרחה להתאים לגודל החלל של החצר, לתקציב שהקצבתם ולעיצוב הכללי שאתם מעדיפים. עיצוב בריכות שחיה יתאפשר לרוב בכל סוגי הבריכות השקועות, בפרט, בבריכות בטון, בריכה מתועשת ובריכת פיברגלס, כאשר הסגנון העיצובי יקבע לפי המידה של הבריכה והחיפוי שייבחר. בבריכות בטון או בבריכות מתועשות קיים היצע הרבה יותר רחב וזאת מאחר שהן מאפשרות חיפוי באמצעות אבנים או אריחי קרמיקה או יריעות PVC עם עיטורים שונים וייחודיים.

בריכות חצר מעוצבות 

 כיום, ניתן ליהנות מהיצע של כל חברה שזהו תחום עיסוקה: תכנון והקמה של בריכות בחצר הפרטית שקועות, לצד היצע רחב של בריכות עיליות שמוצעות לרכישה. בכל הקמת בריכה בחצר הבית, צריך גם לקחת בחשבון - כיצד ריצוף חוץ משתלב עם הבריכה, להתאים את גודלה למספר הדיירים וכן למיקום בהתאם לתנאי השטח – כדי לבחון את כל אלה בצורה מקצועית, מומלץ להסתייע ביועצי בריכות מנוסים בתחום.

בטרם נתחיל לתכנן את התשתית של כל בריכה מקובעת לקרקע, נאלץ להשיג היתר בנייה מהרשות המקומית. כל יעוץ מוקדם ככל האפשר, עם אנשי מקצוע שמומחים בתכנון בריכות, יאפשר לכם לבצע את הבחירה המושלמת והאיכותית וליהנות במהרה משחייה מפנקת בברכה פרטית ומעוצבת, כל עונה בקיץ.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה - ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות
054-5228882  eran@omanuthagina.co.il