כל מי שיש לו אפילו מעט חובות צריך לדעת לנהל אותם. אם יש לך רק מעט חובות, אתה צריך לשמור על התשלומים ולוודא שהם לא יוצאים משליטה. מצד שני, כשיש לך כמות גדולה של חובות, אתה צריך להתאמץ יותר בכדי לפרוע אותם תוך כדי להטוטים בתשלומים על החובות שאתה לא משלם כרגע.

 

דע למי וכמה אתה חייב

ערוך רשימה של חובותיך, כולל הנושה, סכום החוב הכולל, סכום התשלום החודשי, גובה הריבית ומועד הפירעון. כאשר כל החובות גלויה לפניך ניתן לראות את התמונה הגדולה יותר ולהישאר מודע לתמונת החוב המלאה.

אל תיצור רק את הרשימה ולאחר מכן תשכח ממנה. עיין ברשימת החובות שלך מעת לעת, במיוחד כשאתה משלם חשבונות. עדכן את הרשימה שלך כל כמה חודשים שכן הסכום הכולל של החוב שלך משתנה.

שלם את החשבונות שלך בזמן בכל חודש

איחור בתשלום עשוי להקשות על ביצוע  תשלום החוב שלך היות ותצטרך לשלם ריביות עבור כל תשלום שאתה מחסיר. לרוב אם אתה מחסיר שני תשלומים ברציפות, הריבית והחיובים יעלו.

אם אתה משתמש ביומן במחשב או בסמארטפון שלך, הזן שם את התשלומים שלך והגדר התראה שתזכיר לך מספר ימים לפני מועד פירעון התשלום שלך. אם אתה מחסיר את ביצוע התשלום, אל תחכה לתאריך הפירעון הבא כדי לשלוח את התשלום הקודם שלך, במקום זאת, שלח את התשלום ברגע שאתה זוכר שהוא הוחמץ.

צור לוח שנה חודשי לביצוע תשלום

היעזר בלוח השנה לתשלומי חיוב כדי להבין אילו חשבונות יש לשלם. בלוח השנה, כתוב את סכום התשלום של כל חשבונית ליד מועד הפירעון. לאחר מכן מלא את התאריך של כל תשלומי המשכורת. אם אתה מקבל תשלום על אותם ימים בכל חודש - אתה יכול להשתמש באותו לוח מחודש לחודש.

בצע לפחות את התשלום המינימלי

אם אינך יכול להרשות לעצמך לשלם יותר, לפחות בצע את התשלום המינימלי. כמובן שהתשלום המינימלי לא עוזר לך להתקדם ממש בתשלום החוב המלא שלך. עם זאת, זה שומר על חשבונך במצב טוב, שנמנע מאיחור. כאשר אתה מחסיר תשלומים, קשה יותר להתעדכן

החלט אילו חובות יש לשלם קודם

השתמש ברשימת החובות שלך כדי לתעדף ולדרג את חובותיך לפי הסדר שאתה רוצה לשלם אותם. אתה יכול גם לבחור קודם לשלם את החוב עם היתרה הנמוכה ביותר.

השתמש בתקציב חודשי כדי לתכנן את ההוצאות שלך

שמירה על תקציב עוזרת להבטיח שיש לך מספיק כסף לכיסוי ההוצאות החודשיות שלך. תכנן מספיק זמן מראש ותוכל לנקוט בפעולה מוקדמת אם נראה כי לא יהיה לך מספיק כסף לכיסוי ההתחייבויות שלך החודש או בחודש הבא. תקציב עוזר לך גם לתכנן להוציא כסף נוסף שנותר לך לאחר הכיסוי ההוצאות. אתה יכול להשתמש בכסף הנוסף הזה כדי לפרוע את החוב מהר יותר.

מה הסימנים שאתה זקוק לעזרה

אם אתה מתקשה לשלם את החוב שלך בכל חודש, יתכן שתצטרך לקבל עזרה. קיימות עמותות של מתנדבים המסייעות בייעוץ כלכלי כך שההתנהלות הפיננסית תהיה נכונה יותר. במקרה הקשה יותר אם אתה רואה כי אינך יכול לעמוד בהתחייבויותיך וכי סכום החובות גבוה למדי באופן שאינו מאפשר לך להתמודד איתם אפילו במעט, שקול לקבל ייעוץ ממשרד עורכי דין שעוסק בהליכי פשיטת רגל.

שורה תחתונה

אי עמידה בחובות היא סיטואציה הניתנת למניעה אם נוהגים נכון וכמובן, אם רוצים. הזנחה וחוסר אכפתיות לצד אי סדר וארגון יכולים להביא למצב של חדלות פירעון. אמנם זו לא בושה בייחוד בתקופה זו להיכנס למצב זה, רבים וטובים הפכו לאחרונה לחדלי פירעון. אם הגעתם למצב זה, הדרך הטובה ביותר היא לקבל ייעוץ ממומחים, כל אחד בתחומו. יהיו כאלה שייזדקקו ליועץ כלכלי אך יהיו גם כאלה שיהיה להם צורך בכניסה להליכים משפטיים להסדרת חובותיהם.