במות הרמה הן ציוד משלים שמטרתן לספק מענה למטרות שינוע וניידות של ציוד ומשא שנדרשים להגיע לגובה רב. לא מעט ענפים ומקומות עבודה יזדקקו לבמות הרמה עבור הרמה של חומרי בנייה, ציוד לוגיסטי בניית תשתיות ולמגוון שלם של שימושים בתעשייה. במצבים רבים יש צורך בבמות הרמה ניידים עבור ביצוע עבודות שינוע בחללי מחסן גדולים וגם למטרת פעולות שקשורות לעבודה על עמודי חשמל, גננות, החלפה או בניית תשתית על ידי כבלים, כמו ביצוע תשתיות של חברת הוט או של חברת בזק ועוד. הבחירה בבמת הרמה מתאימה בדרך כלל תעשה בהתאם למשקל הנדרש, לגובה שיש להרים את הציוד ובהתאם לכל מכלול הקריטריונים הקיימים בשטח.

 

סוגי במות הרמה והשימוש בכל אחת

ניתן למצוא היום כמה סוגים של משטחי הרמה ובמות הרמה - במות הרמה חשמליות, במת הרמה הידראוליות, במות שהן ניידות או במות נייחות. כל רכישה של מתקן הרמה יתבקש לתת מענה הולם לכל צרכי בית עסק או החברה.

במות הרמה מספריים – מדובר בבמות הרמה שהמשטח שלהן נבנה מחומר גלם פלדה. משטח זה נחשב ליציב במיוחד ויש לו מעין מרפסת שנשלפת כשהוא מגיע לגובה המבוקש. לבמות הרמה מספריים, יותאמו גלגלים בהתאם לכל התנאים של המשטח וסוג הקרקע שיש בזירה. במות אלה מיועדות בדרך כלל לעבודות שעוסקות בתחזוקה או באחסון תכולה וכן מדובר גם לצורך עבודות תשתית למיניהן.

במות הרמה טלסקופיות – בבמות מהסוג הזה קיימות שתי אופציות, הראשונה היא במה שיש לה זרוע טלסקופית שבאמצעותה ניתן לעלות עובד לגובה וכך גם יכול העובד לדלג על קיר גבוה, עץ וכל מה שנמצא במקום שמקשה הגעה עד אליו. האופציה האחרת הינה במת זרוע טלסקופית שמחובר לה מפרק שזהה לזרוע הטלסקופית הישרה, אך הוא מכיל זרוע עם מפרק שעוזר להתגבר על המכשולים, על מנת להצליח להגיע ישירות ליעד. המפרק של הבמה יורד מטה וכך הוא מעמיס את העובדים בצורה פשוטה ויעילה.

במות הרמה פרקיות - במות אלה מטרתן בעיקר לשנע בני אדם בזמן עבודתם. לבמות אלה יש זרוע מיוחדת שמגיעה לגובה רם ובראשה יש סל הרמה שבו עומד האדם לצורך ביצוע תחום עיסוקו. במות הרמה מהסוג הזה מתאימות למנעד של עבודות שעוסקות בתחום הבנייה, בתחום האחסון או בעבודות תשתית החשמל ברחובות השונים.

במות הרמה נגררות - במות אלה בדרך כלל מסוגלות להיגרר באמצעות כל כלי רכב שיש לו וו נגרר. כך למעשה ניתן להניע את הבמות הללו מנקודה אחת לנקודה שנייה. השימוש בבמות הרמה נגררות יהיה בדרך כלל לצורך עבודות שמתבצעות בגובה או לצורך עבודה של תחזוקה ותשתיות של מבנים שבנויים בגובה רב.

איך לבחור במת הרמה?

מאחר ויש לא מעט סוגי במות, הן מאפשרות לספק לכל אחד, מענה יעיל וספציפי לכל צורך ולכל סוג של עבודה. השיקול המרכזי שיש לעשות בבחירת במת הרמה הוא לבדוק את כושר ההעמסה. שיקול נוסף הוא גודל השטח שיש לבמה עבור הציוד או עבור מספר האנשים שאמורים לעמוד עליה. שיקול נוסף הוא סוג ואיכות המנוע של הבמה, (מנוע דיזל או מנוע חשמלי), ושיקול אחרון יהיה הגובה שאליו מגיעה הבמה.

שוק מתקני הרמה הוא שוק רחב שמציע מגוון גדול של מתקנים עם מאפיינים רבים ובעלי מפרט טכני שונה. מי שמעוניין בבמות הרמה מוזמן לרכוש או לשכור במות מהסוג הזה מחברה שמציעה שירותי השכרה ורכישה של פתרונות שינוע והרמה.

המאמר נכתב באדיבות ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ - https://shinua.co.il/ 03-9341260