מטבע הדברים, כאשר זה מגיע לכסף שלנו, אנו נוטים להיות מחושבים. בין אם אנו נמצאים במסעדה או בקניון, אנחנו דואגים להעריך מראש כמה כסף נרצה להשקיע בבילוי. אך עד כמה שאנו מודעים להכנסות וההוצאות שלנו ומקפידים לעקוב אחר העו"ש, עדיין יש כסף שמגיע לנו ואנחנו לא יודעים. אחת הדוגמאות הנפוצות לכך הוא מצב שבו מגיע לנו החזר מס.

הצעת מחיר להחזרי מס
הצעת מחיר להחזרי מס

 מתי אפשר לקבל החזר מס?

קיימים מצבים שונים שבהם האדם זכאי לקבלת החזר מס, ולפעמים הוא כלל אינו מודע לכך. נבחן כמה מהבולטים שבמקרים אלה, אשר במסגרתם מומלץ בחום לשקול את האפשרות לבחון את עניין הזכאות להחזר מס:

החזר מס לשכירים

לעובדים שכירים מגיעים החזרי מס במקרים לא מעטים. לדוגמה, כאשר שכיר עובד בשתי עבודות ולא ביצע החזר מס כראוי, הוא רשאי לעדכן את פרטיו ולבקש את החזר המס. מקרים נוספים שבהם רשאי העובד לקבל החזר מס הם חופשת מחלה ארוכה במיוחד, שהייה ממושכת בחו"ל וכדומה. כמו כן, השכיר זכאי להחזר מס אם הפך מעצמאי לשכיר או אם ישנן הטבות מס ונקודות זיכוי שהוא עדיין לא הספיק לנצל.

החזר מס המיועד לעצמאיים

אם לאדם יש עסק עצמאי, עליו לעקוב בשבע עינייים אחר ההכנסות וההוצאות שלו. בכל שנה הוא מגיש באמצעות רואה חשבון דו"ח של הכנסות והוצאות. פקידי השומה עוברים על הדוחות, ואם הם מוצאים גביית מס עודפת באותה השנה, נשלחת הודעה לעצמאי על כך שמגיע לו החזר מס. כמובן, אם לעצמאי קיימות הטבות מס ונקודות זיכוי בלתי מנוצלות, הוא יכול לקבל עליהן החזר מס.

החזרי מס להורים שעובדים

על מנת להקל על ההורים בפרנסת ילדיהם, חוקקה הממשלה חוק להחזר מס עבור הורים שיוצאים לעבודה ומפרנסים את משפחתם. עד שנת 2012 רק האימהות קיבלו החזרי מס, אך החל מהשנה הזו גם האבות רשאים לקבל נקודות זיכוי בשנה שנולד ילדם ובשנה שבה הילד מגיע לגיל 3. לאימהות ניתנות נקודות זיכוי החל מהרגע שבו נולד הפעוט ועד שהוא מגיע לגיל 5.

תורמים? מגיע לכם החזר מס

המדינה מעוניינת לעודד את האזרחים לתרום לעמותות שונות ולסייע למי שזקוק לכך. אם האדם תורם לעמותה שהגדירה המדינה, הוא זכאי להחזר מס של עד 35% מכלל התרומה שנתן.

החזרי מס להורים לילדים בעלי נכות

אם להורים יש ילד או ילדה בעלי נכות או שהם לומדים במסגרת החינוך המיוחד, ההורים זכאים להחזרי מס, לאחר שיגישו את כל המסמכים הרלוונטיים המעידים על הלקות של הילד.

כשמפסידים או מרוויחים כסף

במקרים מסוימים, כאשר האדם מרוויח או מפסיד כסף, הוא זכאי להגיש בקשה להחזר מס. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לכך היא מסחר בשוק ההון. במסחר ההפכפך יש עליות ומורדות – פעם האדם מרוויח את כספו ופעם מפסיד אותו. בסיום השנה רשאי הסוחר להגיש דוח רווחים והפסדים ולקבל עליהם החזר מס.

איך אפשר לבדוק אם מגיע לי החזר מס?

מס ההכנסה אינו מודיע לאף מבוטח באופן אישי על כך שמגיע לו החזר מס, אלא מפרסם בכל שנה את המידע על פטורים ממס ונקודות הזיכוי. באחריותו של כל אדם לפנות למס ההכנסה באמצעות טופס מיוחד כדי לבקש החזר מס. העניין הוא שפנייה למס ההכנסה כרוכה לא פעם בטיפול בעניינים ביורוקרטיים. במקום זאת, אפשר לבקש את עזרתה של חברה מקצועית המתמחה בהחזרי מס ואשר מספקת לכם את כל המידע. חברה זו בודקת אם אתם זכאים להחזר מס ולאחר מכן מנחה אתכם לקראת המצאת כל המסמכים ומילוי הבקשה להחזר, על מנת לקבל את הכסף המגיע לכם בקלות ובמהירות.

מגישים בקשה להחזר מס ויוצאים בזול

קיימות חברות טובות ואיכותיות אשר עוסקות בהחזרי מס, ומטבע הדברים אתה מעוניין בחברה שמציעה מחיר משתלם. כי אחרי הכול, המטרה היא לקבל כמה שיותר כסף ולא להפסיד אותו. חושד שמגיע לך החזר מס? קבל הצעת מחיר על החזרי מס באמצעות אתר iPrice, האתר המוביל להצעות המחירים המשתלמות ביותר בישראל. כשיש לך הכול במקום אחד, אינך צריך להתקשר לחברות שונות להחזרי מס כדי לבקש מהן הצעת מחיר. וכשכל המידע נמצא מול העיניים, אתה יכול לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורך.

עוד באותו נושא: קבל הצעת מחיר על הדברה

קבל הצעת מחיר על קידום אתרים