מציאות מדומה מסייעת לנו ליצור כל מיני מצבים וסיטואציות בעולם מקביל אבל בעולם שלנו, כך שאנו יכולים לקחת רעיונות מכל מיני תחומים ולהפוך אותו לרלוונטיים גם אם לא ניתן לממש אותם במציאות ולהכניס אותם לתוך תוכנה דיגיטלית או מחשב. למעשה, הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו להכניס את עולם המציאות המדומה לכל מסך בכל רזולוציה שהיא בין אם זה מחשב נייח, מחשב נייד, סמרטפון, טאבלט או מקרן.

 

מהי הולוגרמה ואיך תשרת אותנו?

הולוגרמות נוצרו והתחילו את דרכן בעולם האופטיקה. בעידן שלנו הולוגרמות מסייעות לנו בעיקר בתחום השיווק והפרסום. בעזרת שימוש בהן אנו יכולים למתג את המוצר או השירות שלנו וליצור סוג של באז או התרגשות. המילה הולוגרמה מגיעה מהשפה היוונית ומשמעותה בעברית ”התמונה כולה“. הפירוש משקף את המושג משום שכאשר אנו מביטים בתמונת ההולוגרמה ואין זה משנה אם זה מלפנים, מלמעלה או למטה, ימינה או שמאלה, בכל פעם מחדש נחשף לעצם תלת מימדי, חיה או אפקט אופטי. ההולוגרמה נוצרת באמצעות התאבכות של שתי קרני לייזר. קיימים שני תהליכים ליצירת ההולוגרמה כאשר תהליך אחד מאיר את סרט הצילום והשני את האובייקט. לאחר שהמוצר עובר תהליך פיתוח מאירים את סרט הצילום בעזרת זווית מדויקת וביחד עם האור מחזירים תמונה עם אפקטים.

קיימים שלושה תוויות של הולוגרמות

הולוגרמה מסוג 3D - תמונה בעומק הולוגרמה מסוג Kinetic - תמונות קינטיות בשילוב דגמים גיאומטריים עם צבעים, דמוי מרקמים ותנועות מסוגים שונים. הולוגרמה מסוג Multi Channel - תמונה רב ערוצית בשילוב דימויים. לכל דימוי יש את מסלול הצפיה המאפיין אותו.

חדשנות במציאות מדומה - לאן אפשר לקחת את זה?

היום חדשנות במציאות מדומה משתלבת כמעט בכל תחום שהוא בין אם זה רפואה, תיירות, טכנולוגיה ומדע, חינוך ובין אם בעולם הגיימינג והאירועים. ניתן גם לייצר הולוגרמות למגוון רחב של מטרות.