פוליסת ביטוח בראות קבוצתי מסייעת לבעלי עסקים ולעובדיהם לשלם על הוצאות בריאות. עסקים שיש להם עובד אחד או יותר יכולים לרכוש את הביטוח עם אפשרויות בהתאמה לגודל העסק שלהם. זהו ביטוח חסכוני יותר לעסקים, וברוב המקרים הפוליסות פחות יקרות מהפוליסות של ביטוחי בריאות פרטיים.

כלים

 

אז אם החלטתם לקנות פוליסת ביטוח בריאות קבוצתי לעסק שלכם, כדאי שתבינו איך להתנהל, ולהפוך את התהליך למהיר ופשוט יותר. הנה המידע שחשוב שתדעו.

איך עובד ביטוח בריאות קבוצתי?

ביטוח בריאות קבוצתי מסייע לעסקים לשלם על הוצאות הבריאות לעובדיהם. בתמורה לתשלום הפרמיה, חברות הביטוח משלמות חלק מהעלויות הרפואיות של בעלי עסקים, כולל עבור בדיקות רופאים שגרתיות או פציעות וטיפולים בתאונות ומחלות ארוכות טווח. הסכום והשירותים המכוסים משתנים בהתאם לפוליסה הנבחרת.

לדוגמא, לעובד עשוי להיות פיקדון בסך עשרים שקלים לכל ביקור אצל רופא. לחלופין, הפוליסה עשויה שלא לכסות הוצאות כלשהן עד לתשלום ההשתתפות העצמית. ככל שהפרמיה החודשית של העובד גבוהה יותר, כך ההשתתפות העצמית שלו תהיה נמוכה יותר.

מתחילים עם יסודות פוליסת ביטוח בריאות קבוצתי

לפני שתתחילו את החיפוש אחר הפוליסה המשתלמת של ביטוח בריאות קבוצתי, כדאי לקבץ את הפרטים הכלליים על העסק שלכם. כמה פרטים חשובים שכדאי שתוודאו שאתם מספקים לחברת הביטוח הם:

מידע בסיסי על העסק שלכם, כמו שם החברה, סוג העסק, כתובת, וכן הלאה. הוכחה שאתם מנהלים עסק, באמצעות מסמך כמו רישיון עסק, תקנון או דוח המס המלא האחרון שלכם. דיווח על מספר העובדים, אילו עובדים רוצים להצטרף לפוליסת ביטוח בריאות קבוצתי, והמידע הבסיסי עליהם.

לאיזה עובדים מתאים להצטרף לביטוח?

ברוב המקרים, כדי להתאים להצטרפות לפוליסת ביטוח בריאות קבוצתי, צריכים להיות בעסק לפחות שני עובדים במשרה מלאה. עבור עסקים קטנים מספר העובדים יכול לכלול את הבעלים ועובד אחד במשרה מלאה. עבור פוליסת ביטוח בריאות קבוצתי, עובדים במשרה מלאה מוגדרים כאיש צוות שעובד לפחות שלושים שעות בשבוע, יותר מ-126 ימים בשנה.

למרות שאתם ובן או בת זוגכם יכולים להצטרף לפוליסה, אינכם יכולים להיות המבוטחים היחידים בתוכנית. אם העסק הקטן שלכם מורכב רק מכם, סביר להניח שתצטרכו לקנות ביטוח בריאות משפחתי.

למה לקנות ביטוח בריאות קבוצתי?

כבעלי עסקים, חלק משמעותי הסיבה לקניית ביטוח בריאות קבוצתי הוא העובדים. יתרונות כמו ביטוח בריאות הם בעלי ערך גבוה וגם עשויים לסייע בהגברת נאמנות ושימור עובדים.

מכיוון שהעובדים שלכם הם חלק משמעותי כל כך מתהליך זה, מומלץ לבדוק מה הם רוצים מפוליסת הבריאות הקבוצתית. כמה עובדים רוצים להשתתף? זה עשוי להועיל לכולם אם תקבלו חוות דעת על מה אנשים צריכים או רוצים:

האם הם בכלל מעוניינים בפוליסת ביטוח בריאות קבוצתי? אילו הטבות הם מבקשים לקבל מהתוכנית? האם יש להם אנשים שתלויים בהם מבחינה כלכלית, שזקוקים גם הם לכיסוי?