כמעט כל אחד מאיתנו מגדיר את השירות הצבאי כמשמעותי, אך יש כאלה שעבורם השירות הצבאי הוא משמעותי אף יותר – אנו כמובן מדברים על חיילים משוחררים שסובלים מפוסט טראומה. לא מדובר על סיטואציה מאוד נדירה, ויש לא מעט חיילים (לרוב חיילים קרביים) שמסיימים את השירות הצבאי שלהם במצב הזה.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

 

אך מה עושים כאשר חייל משוחרר סובל מפוסט טראומה? כמובן שאתם לא צריכים להשלים עם המצב, ואתם צריכים לעשות כל פעולה על מנת לקבל את הזכויות המגיעות לכם. במאמר הבא אנו נסביר לכם בדיוק מה מגיע לכם, וכמובן מה אתם צריכים לעשות בכדי לקבל את הזכויות המגיעות לכם. יש לא מעט חוסר הבנה בכל מה שקשור לנושא של פוסט טראומה בצבא, והגיע הזמן לקבל תשובות.

איך ניתן לזהות פוסט טראומה?

האמת היא שזה לא מאוד קשה לזהות פוסט טראומה בצבא, בטח כאשר היא מגיעה לאחר אירוע משמעותי שהשאיר מאחוריו צלקת מסוימת. ברוב המקרים הפוסט טראומה תגיע ביחד עם סיוטים, פלאשבקים, נדודי שינה, התקפי זעם והיד עוד נטויה. ברוב המקרים השינוי שעובר אותו חייל הוא שינוי מאוד משמעותי, ולכן לא קשה לפספס את אותו פוסט טראומה בצבא.

פוסט טראומה בצבא לא זהה אצל כולם

צריך להדגיש כי העצימות של פוסט טראומה משתנה בין בן אדם אחד לבן אדם אחר, ולכן אי אפשר לבצע השוואה בין אנשים שונים. כל אחד יכול לקבל את הסיטואציה שאליה הוא נקלע בצורה שונה, ויש כאלה שאפילו לא יגיעו למצב של פוסט טראומה בצבא – ולא משנה כמה מראות קשים הם יראו במהלך השירות הצבאי שלהם. כך שחשוב להבין כי בסוף כל מקרה אמור להיבחן לגופו.

מה כדאי לעשות במקרה של פוסט טראומה בצבא?

חשוב מאוד שלא תתמודדו עם המצב לבדכם! מדובר על מצב לא נעים שבו אתם צריכים לגייס לא מעט תעצומות נפש, ולכן מוטב כי תעשו זאת ביחד עם איש מקצוע מנוסה. הדרך היעילה ביותר להתמודד עם פוסט טראומה שהגיע לאחר השירות הצבאי הוא על ידי התייעצות עם עורך דין מנוסה. הוא ילווה אתכם לכל אורך הדרך, ויסביר לכם בדיוק מה אתם צריכים לעשות.

אל תוותרו על הזכויות שמגיעות לכם!

אתם נתתם מעצמכם על מנת לשרת את המדינה, ולכן כאשר אתם נפגעים אסור לכם לוותר על הזכויות המגיעות לכם. פוסט טראומה בצבא זה לא דבר נדיר, אך לא מעט חיילים משוחררים מחליטים שלא לבקש את הזכויות המגיעות לכם. קחו בחשבון כי הפוסט טראומה הולך ללוות אתכם למשך תקופת זמן ארוכה ככל הנראה, ואתם תתקשו מאוד לשמור על שגרת חיים רגילה – לכן מבחינתכם אין לכם מקום להימורים, תהיו בטוחים שאתם עושים החלטה שאתם בטוחים בה.