כלים

אם אתם חושבים לקנות מדפסת עומדות בפניכם. שתי אפשרויות. אפשרות אחת היא מדפסת הזרקת דיו, מדפסת שעובדת על טכנולוגיה מסוימת שמעבירה את הפקודה מהמחשב למדפסת והרישום על הנייר מתבצע באמצעות הזרקת דיו.

האופציה השנייה היא מדפסת לייזר, מדפסת שהולכת והופכת לפופולארית יותר ויותר. יש לה יתרונות רבים בעיקר אם אתם צריכים אותה לשימוש משרדי. על היתרונות נדבר בהמשך אבל הנה קצת על הטכנולוגיה של מדפסת הלייזר ואיך היא עובדת.

הטכנולוגיה

מדפסת לייזר כשמה כן היא, מדפסת שעובדת על קרני לייזר. במדפסת לייזר יש יריעה מתכתית שבה יש מתח חשמלי. כשקרני הלייזר מאירות את היריעה אין מטען באותן נקודות בהן פגעה הקרן. תחת היריעה יש תוף שמסתובב וכבל חשמלי שנמצא לידו יוצר חשמל סטטי. בטונר יש אבקת צבע שהמטען החשמלי ההפוך מושך לכיוון נייר ההדפסה.

יתרונות מדפסת לייזר

למדפסת לייזר יש לא מעט יתרונות בעיקר בהשוואה למדפסת הזרקת דיו. מה שחשוב לדעת לפני הוא שמדפסות לייזר בדרך כלל אלו מדפסות בשחור לבן בגלל שהשימוש העיקרי שלהן הוא להדפסת טקסטים, ויש גם מדפסות צבע אך הן כבר הרבה יותר יקרות.

מהירות ההדפסה - היתרון הראשון של מדפסת לייזר הוא מהירות ההדפסה. מדפסת הזרקת דיו נחשבת לאיטית יחסית והיא מתאימה יותר לשימוש ביתי מאשר משרדי, ומדפסת לייזר היא מדפסת שמדפיסה במהירות גבוהה. כמה גבוהה? המדפסות ה"איטיות" מדפיסות במהירות של כ-10 דפים בדקה והמהירות יותר מדפיסות כ-20 דפים בדקה ויש אף מהירות עוד יותר. בכל מה שנוגע לשימוש משרדי, זה מצוין וזה חשוב. איכות ההדפסה - עוד יתרון שיש למדפסת הלייזר הוא איכות ההדפסה. מדפסות לייזר נחשבות למתקדמות וככאלו, איכות ההדפסה שלהן היא גבוהה. זיכרון - עוד פרמטר חשוב בכל מה שנוגע למדפסת לייזר בשימוש משרדי הוא הזיכרון שלה. זיכרון זה אומר כמות המסמכים שיכולים להיות בהמתנה וכשיש הרבה עובדים שמדפיסים ובכמות גבוהה, זה יכול להיות קריטי לאפקטיביות העבודה.

אם כבר לייזר אז שתהיה עם wifi

אם אתם מחפשים מדפסת לייזר למשרד שלכם כדאי שהיא תהיה מדפסת עם חיבור אינטרנטי אלחוטי. למה? כי ככה העבודה תהיה אפקטיבית יותר וככה כל מי שיתחבר לרשת יוכל להדפיס. אל תוותרו על הטוב ביותר והטוב ביותר זה אומר בין השאר מדפסת שעובדת על wifi. תזכרו, המחיר הוא לא הכול ולפעמים דווקא מה שיקר מעט יותר, יהיה זול יותר בטווח הרחוק.