לקוחות רבים מעוניינים מעת לעת לבצע שינויים בבית ולהרחיב מתחמים מסוימים כדי ליצור נוחות מקסימלית עבור בני הבית. מדובר בנושא שהוא אקוטי ולכן יש לדעת את סדר הדברים, כדי לא לבצע טעויות הרסניות.

כלים
קרדיט תמונה: שמואל גלברמן קונסטרוקטור ומפקח בניה
קרדיט תמונה: שמואל גלברמן קונסטרוקטור ומפקח בניה

 

עם כל הרצון להגדיל חללים על חשבון חללים אחרים, כמו הרחבת המטבח, הסלון או אחד מחדרי האמבטיה, אי אפשר לבצע זאת בפועל, ללא בדיקות מעמיקות ומדוקדקות וללא אישורים של גורמים המוסמכים לכך.

חוות דעת ואישור של קונסטרוקטור

בשלב הראשון יש לזמן קונסטרוקטור שהוא מהנדס אזרחי אשר מתמחה בנושא הבניין, כדי שיבקר במקום. הלקוח מסביר לאיש המקצוע אילו קירות הוא מבקש לשבור, כדי ליצור את השינויים הנדרשים בבית.

כדי שהקונסטרוקטור יקבל החלטה, הוא בוחן את התוכניות שהוכנו בעת הקמת הבניין כולו, כדי לוודא אילו מבין הקירות הם קירות תומכים אשר תפקידם הוא ליצור הגנה למבנה כולו ולכן הם בנויים בדרך כלל מבטון שהוא עבה יותר מאשר העובי של הקירות האחרים בדירה.

בנוסף לכך המהנדס בוחן את העמודים, היסודות וחגורות הבטון, כדי להעריך את חוזקו של המבנה ואת היכולת שלו לשאת משקל אם הלקוח ישבור את אחד הקירות המרכזיים שלו.

בשבירה של כל קיר, הן קיר תומך והן קיר פנימי, חייבים אישור בכתב של קונסטרוקטור. לאחר מכן מעבירים אישור זה למחלקת ההנדסה ברשות המקומית כדי שהם יבחנו את המקרה הספציפי ויעניקו אישור סופי בכתב לביצוע שבירת הקיר. זאת לאחר שבדקו והחליטו כי עקב שבירת הקיר, לא ייגרם נזק כלשהו למבנה או חלילה תיווצר סכנה לדיירים.

שבירת קירות בפועל

אנשי מקצוע בעל ידע ומיומנות רבות בתחום זה עוסקים בשבירת קירות. חשוב לבחור אנשי מקצוע מומחים בנישה זו שיודעים כיצד לנהל פרויקט מסוג זה שיש בו מסוכנות.

אם מדובר בשבירה של חצי קיר בלבד, משתמשים אנשי המקצוע במשחזת דיסק בטון של 9 אינטש, פטיש שמשקלו 5 ק"ג, פטישון ואיזמל.

אם מדובר בקיר שלם, מפרקים את הפנלים הקיימים ויוצרים משטח רך על הרצפה, כדי שכל האבנים יפלו עליו לאור משקלם הכבד ולא יגרמו נזקים. הורסים בהדרגה את הקיר באמצעות הפטיש כדי שלא תהיה קריסה של הקיר כולו בבת אחת.

אם קיימות במקום חגורות בטון אשר קשורות לעמודי הבניין יש לבצע חציבה איטית ליד העמודים, חיתוך של מוטות הברזל באיטיות כדי לא ליצור סכנה בחלל כולו.

לאורכו של הפרויקט המהנדס מגיע למקום כדי לראות את אופן ביצוע העבודה, כדי לוודא שהיא מבוצעת בהתאם להוראות ולאישורים שניתנו.

קרדיט – עדינה אקוקה