השינויים המשפחתיים כמו הצטרפותם של תינוקות למשפחה, או לחלופין כשהילדים מתבגרים ועוזבים את הקן מדרבנים בעלי נכסים רבים לבצע שיפוץ רחב היקף בדירה.

*תמונה באדיבות חברת סאגה – בתמונה מרפסת לפני אישור קונסטרוקטור לבניית פרגולה
*תמונה באדיבות חברת סאגה – בתמונה מרפסת לפני אישור קונסטרוקטור לבניית פרגולה

 

התכנון של השינויים בבית

ברוב המקרים בני הבית מתכננים בשלב ראשון את השינויים הרצויים בהתאם לצורך המשפחתי שלהם, כמו הרחבת הבית על ידי תוספת של חדרים, שבירה של קירות או עמודים מסוימים כדי ליצור חללים גדולים יותר, תוספות של שכבת מרצפות בתוך הדירה או על הגג, הוספת בריכת שחייה או פרגולה במרפסת ועוד.

רוב בעלי הנכסים נעזרים באדריכלים או במעצבי פנים, כדי לראות אם קיימת אפשרות לבצע את השינויים במרחב כולו. כשמדובר בנושאים הנדסיים הם מזמינים קונסטרוקטור כדי שיבחן באופן קונקרטי כל בקשה ויאשר אותה בכתב או לא. ללא אישור מסוג זה, אין אפשרות לבצע שבירה של קירות, או תוספת משקל לדירה וזאת מחשש שהדבר יפגע ביציבותו של המבנה כולו.

שבירה של עמודים וקירות בבית

בעת בניית המבנה, בוצעו בקירות מסוימים תמיכות ייחודיות ומאסיביות כיוון שמדובר בקירות תומכים שממוקמים לאורכו של כל המבנה. כאשר בעלי הנכס מעוניינים לשבור קיר זה, הקונסטרוקטור בוחן את התוכניות ההיסטורית של הבניין כדי לקבל החלטה על כך. יש מקרים שמדובר בקיר שאינו תומך ועל פי החיבורים שלו, אפשר לשבור את הקיר. יש מקרים אחרים שקיים חשש לשבור קיר מסוים אם מדובר בקיר תומך בעל תפקיד מהותי ולכן הקונסטרוקטור אינו מאשר זאת.

תוספת של משקל בנקודות שונות בדירה

משקל רב שמעמיסים בדירה או על הגג אם מדובר בדירת גג, עלול לפגוע ביציבותו של הבניין כולו ולכן הקונסטרוקטור בוחן כל בקשה לגופה, אם המבנה מסוגל להחזיק עומס נוסף על פי חישוב המשקל כמו אריחים נוספים, פרופילים ממתכת שיחזקו את המרפסת, פרגולה ממתכת שתוצב במרפסת או בריכת שחייה שבה יש לחשב הן את משקלה של בריכת השחייה והן את משקלם של המים, מדובר במשקל רב מאד יחד.

אישור של קונסטרוקטור

קונסטרוקטור בוחן כל בקשה באופן מעמיק ביותר, בהתאם לכובד שהמבנה מסוגל לשאת ובהתאם לחוזקם של היסודות שיצקו בעת הבנייה. כשמדובר בבניינים ישנים אשר נבנו לפני שנים רבות לפני שפעלו על פי תקנים לרבדי הבנייה השונים, קיימת סבירות גבוהה שרוב המבנים אינם מספיק חזקים לשאת משקל כבד ולכן עבודות רבות אינן מקבלות אישור לביצוע בפועל.

יש מקרים שבהם מבצעים חיזוק של עמודי הבניין כמו בפרויקטים של תמ"א 38 ורק לאחר מכן אפשר לבצע חלק מהדרישות של בעלי הנכסים וזאת בהתאם לבדיקה ולאישור של הקונסטרוקטור.

קרדיט: עדינה אקוקה