ישנם סוגים רבים ומגוונים של שרשראות זהב, ובחירת שרשרת צריכה להיעשות לא רק לפי הסגנון האישי והעיצוב, אלא גם לפי מספר נושאים חשובים אליהם יש לתת את הדעת: כמות הזהב שבשרשרת, משקל השרשרת, אורך השרשרת ועוד. הנה כמה דברים שכדאי לזכור לפני שאתם מבצעים את הרכישה.

כלים
קרדיט לתמונה: pexels
קרדיט לתמונה: pexels

השימוש של השרשרת

יש הבדל בין רכישת שרשרת זהב לשימוש יומיומי לבין רכישה של שרשרת לאירועים מיוחדים. השרשרת עצמה צריכה להיות מספיק חזקה, בעיקר אם אתם מעוניינים להוסיף עליה תליון אחד, או מספר תליונים, ומצד שני השרשרת לא צריכה להיות כבדה מידי, על מנת שתוכלו לענוד אותה בצורה נוחה. לכן, יש לחשוב על המטרה לשמה אתם רוכשים את התכשיט ובהתאם לכך לעשות את סוג הבחירה.

עיצובי שרשרת זהב

ישנם סוגים שונים של עיצובי שרשרת החל מקלאסי ועד למודרני. ישנן שרשראות בסגנון של חבל המלופפות אחת על גבי השנייה בעוביים שונים, תוכלו למצוא שרשרת פיגארו שהינה שרשרת המשלבת בתוכה מספר לולאות הנכנסות אחת בתוך השנייה, או שרשרת ונציה שמקורה באיטליה ועשויה מחוליות מרובעות. להבדיל משרשרת רולו בה החוליות עגולות. שרשראות שפה יהיו שרשראות המונחות בצורה שטוחה על גבי הגוף וניתן למצוא אותן בעוביים שונים.

סוגר השרשרת

גם כאן חשוב לבדוק את סוג הסוגר של השרשרת. רוב השרשראות היום נסגרות במה שקרוי סוגר לובסטר התופס את אחת החוליות האחרונות של השרשרת. סוגר מסוג לובסטר יהיה קל לענוד ללא סיוע של זוג ידיים נוספות והוא לרוב יהיה נוח ולא ייתפס בקצוות השיער או יפגע בבד הבגד. ישנם סוגי סוגרים נוספים, כמו סוגר מתברג, אך הוא יקשה לענוד את התכשיט ללא סיוע. מומלץ לנסות כבר בחנות את הסוגר של השרשרת כאשר הוא מונח עליכם ולבדוק כיצד אתם מסתדרים איתו. היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שהסוגר חייב להיות מספיק איכותי על מנת שהתכשיט לא ייפול, ולכן מוטב שגם הסוגר של התכשיט יהיה עמיד ועשוי מזהב, ולא רק השרשרת עצמה.

כמות הזהב בשרשרת

דבר חשוב שיש לקחת בחשבון בקניית שרשרת זהב הוא כמות הזהב הטהור שמצוי בתוכה. הזהב המצוי בשרשרת נספר על פי כמות הקארט שבתוכו. 9 קראט (37.5% זהב) 14 קראט (58.33% זהב) 18 קראט (75% זהב) 22 קראט (91.66% זהב) 24 קראט (99.99%). ככל שמספר הקראט גבוה יותר, כך יש יותר זהב. כאשר באים לרכוש שרשרת העשויה זהב, ההמלצה היא לא לבחור דווקא בתכשיט עם 24 קארט מאחר והזהב הוא חומר רך והשרשרת עשויה להתעוות לאורך השנים, ולכן ההמלצה היא לבחור בתכשיט שנע בין 18 קארט ל 22 קארט. יש לקחת בחשבון, שככל שהקארט יותר גבוה, כך גם המחיר יהיה בהתאם.

אורך השרשרת

ישנן שרשראות הצמודות אל הצוואר ואחרות דווקא ארוכות ומגיעות עד הכתפיים או מעבר לכך. גם כאן מדובר בהעדפה אישית, סגנון וכמובן נוחות, אך צריך לחשוב האם אנחנו מעוניינים להוסיף תליון לשרשרת או לא, ובהתאם לכך לבחור את אורך השרשרת. מומלץ לנסות את השרשרת בחנות ואם יש לכם תליון שאתם רוצים להוסיף, להביא אותו איתכם ולבדוק כי התליון אכן מתאים לשרשרת ולהיפך.

רכישה של שרשרת זהב צריכה להיעשות מתוך מחשבה לטווח הארוך, סוג השימוש, טוהר הזהב, המשקל וגם סוג הסוגר. כאשר משקללים וחושבים על ככל הנתונים ניתן להגיע לקנייה מוצלחת של שרשרת שתלווה אתכם לאורך שנים ארוכות.