השקעה בנדל"ן אינה מהווה אפיק השקעה הדורש הקדמות רבות. מדובר באחת מהדרכים הפופולריות והיציבות ביותר למנף את החסכונות שלך וליהנות מהכנסה יציבה לאורך שנים. במשך שנים, השקעות נדל"ן היו אפיק ההשקעה המועדף על ידי משקיעים ברחבי העולם. ההחזקה בנכס פיזי שניתן לראות בעיניים ולעשות בו מגוון רחב של שימושים, מעניקה ביטחון ובעיקר – תועלת ארוכת טווח ומגוונת. רף הכניסה לשוק זה נמוך מתמיד ורבים יכולים להיכנס אל שוק זה גם עם מעט מאוד ידע מקדים. בשנים האחרונות, יותר ויותר משקיעים מפנים את מבטם אל עבר אירופה. אם גם לך התעורר עניין בשנים האחרונות בהזדמנויות הממתינות לך באיחוד האירופי, אלו כמה טיפים יעילים לבחירת השקעות באירופה.

להכיר את החקיקה המקומית באופן יסודי

אחד האתגרים הראשונים שנתמודד עמם בבואנו לבצע השקעות נדל"ן, יהיה בתחום המשפטי. לכל מדינה רגולציות משלה כשזה מגיע להשקעות זרות. בנוסף, סביר מאוד להניח שהחקיקה סביב תהליך הרכישה, השיווק וההשכרה תהיה שונה בתכלית מזו שהכרנו עד כה. מדינות שונות עשויות להגביל את גובה שכר הדירה שנוכל לשכור, להציב חסמים רבים בפני פינוי דיירים שאינם משלמים ולצמצם את האפשרויות שלנו כשזה מגיע להטבת הנכס ולשיפוצים. חשוב שנעמיק מבט אל כלל ההיבטים הללו ונכיר אותם היטב. אם נערוך מחקר נרחב מספיק, נגלה שישנן לא מעט מדינות באירופה שידידותיות מאוד למשקיעים זרים, בעוד שאחרות עושות מאמצים פעילים כדי למנוע השקעות באירופה מחוץ למדינה.

להתגבר על מחסומי השפה והתרבות

אי אפשר להיכנס להשקעה בלי להכיר את האקלים המקומי. ההיכרות עם כלל האלמנטים שמשפיעים על קבלת ההחלטות של הצרכן תאפשר לך למצות את המיטב מהנכס שלך להשקעה. לכן, מומלץ לערוך ביקור במדינת היעד להשקעה ולוודא כי אנו אכן מצליחים להיטמע בתרבות. זוהי גם הזדמנות להכיר את השוק באופן בלתי אמצעי, לדבר עם שוכרים ולבחון מהי חוויית מגורים אופטימלית עבורם.

לבחון את כלל הגורמים שמשפיעים על הביקוש

מדינות רבות באירופה, כמו גרמניה או ספרד, עדיין מתאוששות ממשבר הסאב פריים שטלטל את העולם בשנת 2008. משמעות הדבר היא שאזרחים רבים מחפשים אחר נכסים להשכרה, אך הביקוש לרכישה הוא נמוך. זוהי ככל הנראה הסיבה לכך שניתן כיום לרכוש נדל"ן בברלין במחירים נאים מאוד ולהיכנס אל שוק בביקוש גבוה ביותר. בשוק מסוג זה, נוכל ליהנות ממספר רב של שוכרים פוטנציאליים ומרווח נרחב למדי כשזה מגיע לשכר הדירה שנוכל לדרוש.

אילו פתרונות מימון תציע לך מדינת היעד?

לרוב, השקעות נדל"ן דורשות מימון. לכן במקרים רבים, ייתכן מאוד שנוכל לקבל פתרון מימון משתלם ונוח בהרבה דווקא במדינת היעד. מדינות רבות באיחוד מציעות למשקיעים זרים תוכניות משתלמות במיוחד, בעיקר כשהסכום מיועד עבור השקעות באירופה. זה הזמן לברר מה הבנקים של מדינות היעד מציעות, מהם מסלול המשכנתא השונים והאם השקעות נדל"ן מזמנות הטבות ייחודיות.

מהי מדיניות המיסוי במדינת היעד?

יתרון נוסף במדינה כמו גרמניה, הוא שישראל חולקת עמה אמנת מס. הדבר נכון למדינות רבות באירופה וחשוב שנוודא לפני שאנו נכנסים לכל השקעה שנוכל ליהנות מההטבה הזו. אמנת מס תאפשר לך להימנע מכפל מס ולשלם מס רכישה רק למדינה אחת. מדינות רבות יעניקו לך עוד הטבות מס רבות אחרות שיוכלו לחסוך לך הון לאורך כל שנות ההחזקה בנכס שלך. היכרות עם מדיניות המיסוי לפני ולפנים תאפשר לך לבנות מסלול ארוך טווח להשקעה שלך. זהו, בסופו של דבר, המפתח לשגשוג לאורך שנים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…