כלים
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין

 

עסקאות נדל"ן הן לרוב העסקאות הגדולות ביותר שאנחנו מבצעים. אדם ממוצע בישראל צפוי לנהל 2-3 עסקאות רכישת נדל"ן במהלך חייו.

בכל אחת מהעסקאות הוא ישקיע את רוב כספו. מעשה מרמה עלול לגרום לאבדן כל ההון העצמי. על מנת להגן עליכם ועל בני המשפחה שלכם מנוכלים, עשו לעצמכם כלל ללוות כל עסקת נדל"ן עם עורך דין מקרקעין חיפה שאתם סומכים עליו בעיניים עצומות. אל תמהרו לסמוך על עורך הדין של בעל הנכס או של הקבלן. תרשו לעצמכם לסמוך רק על עורך דין שמחויב לקידום האינטרסים האישיים שלכם.

למי שייך הנכס?

בירור יסודי של זהות בעלי הזכויות בנכס הכרחי. יש לוודא שהמוכר הוא אכן בעל הזכויות היחיד בנכס. את הבדיקה מבצעים באמצעות עורך דין. יש להשוות בין הפרטים של המוכר לבין נסח הרישום בלשכת המקרקעין (נסח טאבו). אם תרצו לבצע את הבדיקה בעצמכם, ניתן להפיק נסח טאבו אונליין. חשוב להקפיד שלא להסתפק בנסח טאבו ישן שמציג בעל הנכס ולבצע חיפוש עצמאי. בכדי להיות בטוחים שאתם מקבלים את כל המידע נמליץ לבצע את ההליך כולו מתחילתו ועד סופו עם עורך דין מקרקעין מומלץ לצדכם.

בדיקת שיעבוד של הנכס

היום לא מעט מקרים בהם נוכלים מכרו נכסי נדל"ן מעוקלים. עליכם לוודא לפני כל רכישת דירה, בית או כל נכס נדל"ן אחר שאין שעבודים או תיקי הוצאה לפועל רשומים על הנכס. אל תשכחו לבדוק גם שאין רישום אצל רשם המשכנתאות. ייתכן מצב בו שעבוד נמחק מנוסח הטאבו אך טרם נמחק מהרישום של רשם המשכנתאות. עורך דין מקרקעין מבצע את כל הבדיקות הדרושות ומאשר בהתאם שהרכישה אפשרית.

מה עוד חשוב לבדוק?

לא נסגור עסקה מבלי לבצע בדיקות תכנוניות. נסח הטאבו יגלה לנו האם קיימת חריגת בנייה אך בכדי לקבל מידע מקיף יותר יש להוציא את "תיק הבניין" ולוודא שהבניין כולו בנוי על פי היתר הבניה שניתן. נמליץ גם לצלם את התסריט של הבניין ולהשוות אותו למצב הקיים. נצלו את ההזדמנות לבדוק מהן אפשרויות הבנייה לעתיד והאם הן נוצלו במלואן. שימו לב לתכניות הפיתוח של האזור. מגרש ריק בקרבת מקום עשוי להפוך לגורד שחקים שיסתיר את הנוף ויוריד את הערך של הדירה. רגע לפני סיום נבצע בנכס גם בדיקת תשתיות לאיתור נזקי רטיבות, נזילות, בעיות ניקוז, תקלות חשמל ושינויים מבניים מסוכנים. למידע נוסף אודות עורך דין דיני עבודה חיפה צרו קשר עוד היום בטלפון 04-8100170

מבולבלים מכל הבדיקות שצריך לבצע? פנו עוד היום אל משרד עורכי הדין חיים ברוטמן ותקבלו תשובות לכל השאלות.