הוא נחשב לאחד מבניה האהובים של ענקית הרכבים החשמליים מסין. הנה כמה דברים שכדאי לדעת על הקרוסאובר של BYD

קרדיט: Shutterstock
קרדיט: Shutterstock

 יוני אביב

אהוד בנאי שר פעם "לפני שהטפטוף ייהפך למבול", וכשמסתכלים על מה שקורה בשנתיים האחרונות בשוק הרכב הישראלי, ברור שהמבול כבר כאן, אבל מהסוג הטוב. אנחנו מדברים כמובן על הכמות האדירה של רכבים חשמליים שהתווספו לאחרונה לכבישי ישראל. רכבים של עשרות יצרניות רכב מכל רחבי העולם. בתוך הסגמנט הספציפי הזה של רכבים חשמליים לגמרי, שמור מקום של כבוד ליצרניות הרכב מסין, שבשנתיים האחרונות הוסיפו את מדינתנו הקטנטונת למפת היעדים שלהן. על האספלט של נתיבי ישראל אפשר למצוא כבר כמה דגמים שמגיעים ממדינת הענק, והזרם החד כיווני הזה לא הולך להיפסק בקרוב. למעשה, בחלקה השני של 2022 הגיעו לכאן אלפי רכבים של כמה מהיצרניות הבכירות בסין, והפכו את השוק המתחמם ממילא, ללוהט במיוחד.

תגידו שלום יפה ל-3 ATTO

אוקיי, אז לפני שנסקור את אחד הדגמים הכי מסקרנים שהגיעו לישראל בחסות המהפכה החשמלית, בואו ננסה להבין את סדר הגודל של קטגוריית הרכבים החשמליים בישראל בכלל. מתחילת 2022 ועד סוף חודש יולי, נמסרו ללקוחות בישראל קצת פחות מ-10,500 רכבים חשמליים לגמרי. מדובר בזינוק עצום במכירות, המהווה בעצם עלייה של כ-70% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וכל זה כאשר עולם הרכב כולו עדיין מתקשה להתאושש מהמשברים שפקדו אותו בשנים האחרונות. די אם נזכיר את משבר השבבים שהכביד מאוד על תחום הרכב, המלחמה באוקראינה ומגפת הקורונה שעדיין משפיעה בצורה כזאת או אחרת על כל התעשייה, בוודאי במזרח הרחוק.

כאמור, במחצית השנייה של 2022 צפויים לנחות כאן כמה דגמים חשמליים לגמרי שכבר משלהבים את דמיונם של נהגי ישראל. אחד הבולטים שבהם הוא דגם ה- ATTO 3 של היצרנית הסינית הוותיקה BYD. חברת הענק BYD פועלת בתחום החשמלי כבר מעל לשני עשורים, אבל רק לאחרונה החלה לשווק את הדגמים שלה מקטגוריית המכוניות הפרטיות גם לאירופה ולישראל.

ה-ATTO 3 הוא בעצם קרוסאובר קומפקטי (ז'אנר אהוב במיוחד על הנהג הישראלי, הכולל גם רכבים כמו יונדאי טוסון או קיה ספורטאז') שמבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים של BYD. כלומר, לא מדובר ברכב עם מנוע רגיל שקיבל הסבה להנעה בחשמל. יחידת ההנעה כאן מתבססת על ה-Blade Battery, הסוללה המהפכנית של BYD, אשר יודעת לייצר אנרגיה גבוהה במהירות ונחשבת לעמידה ובטיחותית במיוחד. רוכשי המכונית יוכלו לבחור בין שתי גרסאות, הראשונה מבטיחה טווח נסיעה של 345 קילומטר בין טעינה לטעינה, והשנייה טווח של 420 קילומטר.

המנוע החשמלי של ה-ATTO 3 יודע לייצר 204 כוחות סוס ותאוצה של 0-100 קמ"ש ב-7.3 שניות בלבד. אחרי שמסיימים להתפעל מהעיצוב החיצוני המהפנט, אפשר להיכנס פנימה. שם נמצא בערך את כל הגאדג'טים והפיצ'רים המתקדמים שכבר למדנו להכיר ממכוניות חשמליות הנמצאות בחזית הטכנולוגית. בין היתר, יש מסך מולטימדיה בגודל של 12.8 אינץ', משטחי טעינה אלחוטיים, לוח מחוונים דיגיטלי. גם מחלקת הבטיחות ובקרות הנהיגה גדושה במיוחד, בזכות 7 כריות אוויר, מערכת אקטיבית לבקרת סטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, התראת התנגשות קדמית ואחורית ועוד.

מבחינת החלל הפנימי, היושבים מלפנים ומאחור נהנים ממרחב נדיב לרגליים, וביחד עם תא המטען בעל הפתיחה האוטומטית, אפשר בהחלט לומר שכל משפחה ממוצעת תיהנה מנוחות מקסימלית בתוך ה-ATTO 3 . מחירו הנקוב של הדגם, נע בין 156,500 שקל ל-164,990, תלוי בסוג הסוללה הנבחרת או ברמות הגימור.

לסיכום, אין ספק שהטפטוף החשמלי כבר מזמן הפך למבול. השאלה היחידה היא האם אתם מתכוונים לדלג מעל לשלוליות או להיכנס לתוכן עם ארבעה גלגלים של רכב חשמלי חדש. סעו בזהירות.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

המהפכה הדיגיטלית: איך BI משנה את עולם העסקים

המהפכה הדיגיטלית כבר כאן, ואין כמעט תחום בחיינו שלא הושפע מהשינויים המהירים שהביאה. עם…
קרדיט לתמונות PIXABAY

כל מה שאת צריכה לדעת על מילוי קמטים

קמטים. מילה אחת קטנה שעד גיל שלושים לא ממש מעניינת אף אחד מאיתנו. עם זאת, בסביבות גיל…
קרדיט תמונה PEXELS

פירוק שיתוף במקרקעין: מדריך מקיף לניתוק קשרים קרקעיים

מציאות של שיתוף במקרקעין יכולה להיות מורכבת ובעייתית במקרים רבים. כאשר מספר בעלים חולקים…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת רכב לטווח ארוך: הפתרון החכם לצרכים שלכם

רוב האנשים שזקוקים לרכב לתקופה ממושכת, בוחרים לרכוש לעצמם רכב פרטי, או לחילופין, לבחור…
קרדיט תמונה FREEPIK

3 טיפים לבחירת ספק החשמל המתאים עבורך

בחירת ספק חשמל פרטי היא צעד משמעותי שיכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות החשמל, לשיפור…
קרדיט תמונה FREEPIK

הפלות חוזרות בתחילת הריון - חשוב שתדעו

אובדן הריון הוא בהחלט בשורה קשה לכל סוג, בהחלט במקרים בהם מדובר באובדן שמתרחש יותר מפעם…