השתלת קוד זדוני שיודע לחשוף סיסמאות? פריצה והפלה של אתר אינטרנט? בניית משחקי מחשב בגרפיקת תלת ממד מרשימה? או בניית אתר אינטרנט ואפילו רשת חברתית? כל אלו נשמעים כמו כישורים ששמורים למיטב העובדים והעובדות של תעשיית ההייטק? אל תמהרו לפסוק כי הדבר שמור רק לחבר'ה הבוגרים. במכללת שחקים סייבר מתמחים בלימודי קוד ומחשבים לילדים ובני ובנות נוער מגילאי יסודי ועד לגילאי התיכון. המכללה מציעה שורה של מסלולי לימוד שאינם מצריכים כל ידע קודם, זאת למעט זיקה בסיסית למחשבים, אנגלית ברמה בסיסית ומוטיבציה עד השמיים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

כאן לומדים 'על הדרך'

לימוד קוד רק לשם לימוד הקוד יכול בהחלט לשעמם, ולעתים אף להתפרש כחסר מטרה. במכללת שחקים סייבר פיצחו את הנוסחה ובנו את כל מסלולי הלימוד על הגישה האומרת כי את הקוד לומדים 'על הדרך', תוך כדי תנועה, ותוך כדי משחק. בכל מסלול לימודי, התלמידים והתלמידות רוכשים את הידע והפרקטיקה באמצעות טורנירים, תרגולים כיתתיים, משחקי תפקידים ושלל משימות רוויות באדרנלין.

לימודי גיימינג

בעוד שבעבר, תחום בניית משחקי המחשב היה שמור למתכנתים מנוסים, הרי שכיום ישנן פלטפורמות מובילות המקנות את היכולת לבנות משחקים מרשימים, וללא שום ידע בקוד. במכללת שחקים שמחים להציע 2 מסלולי לימוד על פלטפורמות יוניטי ורובלוקס. לצד ההיכרות וההתעמקות בבניית המשחקים באמצעות הפלטפורמות הללו, שני מסלולי הלימוד כוללים גם לימודי קוד הפותחים בפני התלמידים והתלמידות צוהר למגוון רחב של פעולות ואפשרויות. במסלול ללימודי יוניטי, זוהי שפת סי שארפ אשר נלמדת במקביל ללימודי הפלטפורמה עצמה. במסלול ללימודי רובלוקס, זוהי שפת LUA (המכונה לעתים כשפת אחות לסי שארפ) אשר מקנה לתלמידים את היכולת לתכנת משחקים ברמה גבוהה.

לימודי מודינג במיינקראפט

מסלול לימודי נוסף ופופולרי בקרב תלמידים בגילאי היסודי ועד לחטיבה, הוא קורס מיינקראפט מודינג. מיינקראפט זכה לתואר המשחק המשוחק ביותר בהיסטוריה, כאשר מיליוני ילדים ובני / בנות נוער משחקים בו מדי יום. במסלול לימודי זה, נחשפים המשתתפים ל-3 טכנולוגיות קוד שונות בהן הם משתמשים כדי לתכנת את המשחק ולשנותו מן היסוד. טכניקת המודינג מאפשרת למעשה לשנות את המשחק ואת כלל ייעודו, לייצר עולם ווירטואלי חדש, דמויות וירטואליות ואף לשנות את החוקים הפיזיקליים של המשחק. בין היתר למדים התלמידים לתכנת בשפות Java Script ו-Python הנחשבות לשפות מובילות לפיתוח טכנולוגיות ווב.

לימודי אבטחת מידע וסייבר

שני מסלולי הדגל של שחקים הינם המסלול ללימודי סייבר קידס עבור גילאי היסודי, והמסלול ללימודי האקר פרו שהוא המקבילה השמורה לבני ובנות נוער מגילאי החטיבה ועד לתיכון, כולל. במסגרתן של תכניות לימוד אלו, רוכשים המשתתפים והמשתתפות ידע נרחב בעולמות הווב; כיצד עובד האינטרנט? מה גורם לאתר להיות באוויר? ומה עושה ראוטר? לצד זאת, רוכשים המשתתפים במסגרת המבואות, מגוון רחב של מידע בתפעול תקלות מחשב שונות (וכך למעשה, יהיו לכם טכנאי מחשבים צעירים בבית). ככל שהמסלול מתקדם יותר, כך הוא מעמיק בתכני ידע מרתקים, כאשר עם תום המבואות, לומדים התלמידים והתלמידות לבנות אתר אינטרנט משלהם. במסלול הסייבר קידס זהו אתר אינטרנט בסיסי הנעזר בטכנולוגיות הקוד: HTML, CSS ו- JavaScript. במסלול המתקדם לבני נוער, נוספות עוד שתי טכנולוגיות קוד: SQL ו-PHP אשר מאפשרות לבנות לא פחות מאשר רשת חברתית. בשלב השלישי של הקורס, הופכים משתתפי ומשתתפות התכנית הן להאקרים מיומנים המפילים את האתרים שנבנו (ושמייצאים עוד מגוון מתקפות סייבר מרשימות) והן ללוחמי סייבר המגנים בחירוף נפש על הנכסים הדיגיטליים עם שלל טכניקות ויכולות. רוצים לדעת יותר? במכללת שחקים סייבר ישמחו לענות על כל שאלה, לפרט על הקורסים ולהתאים לילדיכם את המסלולים שיענו ויעלו על הציפיות.

 

לביקור באתר המכללה: https://www.shchackim.co.il/

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…
קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…