מחלקות וצוותי משאבי אנוש הם מרכיב קריטי בכל חברה וארגון. עובדים אלה נושאים על גבם מספר תחומי אחריות שונים, והצלחה שלהם מסייעת לשאר המחלקות לתפקד היטב, ומקדמת את החברה לעבר הצלחה ושגשוג.

 

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

אין ספק כי גיוס ומיון עובדים הם היבטים חשובים, אך לעובדים במשאבי אנוש יש עוד המון משימות ויעדים, ונדמה שאלה מתרחבים כל הזמן. זה הזמן לעשות סדר - אילו תחומי אחריות של HR הכי חשובים ב-2022?

עיצוב מחדש של דרכי העבודה, כוח העבודה ומקום העבודה

אלה שלושת עמודי התווך העיקריים של בניית ארגונים מודרניים, עם מבט לעתיד:

דרכי עבודה - ארגונים צריכים להעריך מחדש את העבודה ולוודא שהם מתרכזים במשימות שמוסיפות ערך לחברה. כוח עבודה - יש לבחור מי או מה יהיו הגורמים המכריעים עבור כל משימה ספציפית, תוך שילוב אנשים וטכנולוגיה. מקום עבודה - חברות חייבות לשקול היכן וכיצד העבודה תתבצע, ולהתנסות בשיטות עבודה חדשות (היברידיות או מרוחקות).

הכשרת מנהלים להובלה באמצעות אמפתיה

כדי לנהל בצורה אמפתית, מנהלים צריכים מיומנות, חשיבה ויכולת.

עובדים אמורים לסמוך על מנהלי הארגון שלהם שיתמודדו היטב עם משבר. לשם כך, על המנהלים:

להעדיף אנשים על פני תהליכים לסייע בצמיחה אישית ולא רק מקצועית להתייעץ, לא להכתיב להעניק לעובדים הקשר ליצור אווירה של שקיפות

התמקדות בצד החיובי של השינוי

בעולם העבודה של היום, עובדים צריכים לדעת להתמודד עם שינויים רבים. עליהם לדעת להסתגל ולפעול בסביבות עבודה משתנות. במצב כזה, חברות יכולות ללכת בשני כיוונים:

העובדים, גם המוכשרים ביותר מביניהם, יתעייפו עם הזמן. החברה תצליח לגרום לעובדים להתמקד בצד החיובי של השינוי, ולחשוב על חזון לעתיד.

כלומר, משאבי אנוש מוכרחים לשים דגש על מה שמתפקד היטב, ולערב כמה שיותר עובדים ביצירת תוכניות, דימויים ופנטזיות של מה שאפשר להשיג.

זהו הצעד הראשון בהסטת השיחה משאלות כמו "מה לא בסדר?", לכיוון חיובי יותר: "מה צריך לקרות כדי לתמוך בחזון שלנו?".

יצירת תרבות של גיוון, שוויון והכלה

בין שלל סדרי העדיפויות של משאבי אנוש, בשנת 2022 האתגר הגדול ביותר הוא לגוון את כוח העבודה ואת צוות ההנהלה. כאשר מנהיגים מנסים מצד אחד לקדם כישרונות, ומצד שני לא עושים מאמץ להכיל אנשים שחושבים ופועלים בצורה אחרת מהם - הם צפויים להיכשל.

מומחי HR חייבים לנקוט בגישה דו-כיוונית, כדי להתייחס לאופן שבו מנהלים מקבלים החלטות:

ארגונים חייבים להגדיר מחדש את הקריטריונים שבהם מנהיגים משתמשים כדי לקבל החלטות לגבי עובדים, תוך התמקדות במניעת הטיות ואפליה. בכירים במשאבי אנוש צריכים לשלב נתונים אובייקטיביים בתהליכי עבודה ובקבלת ההחלטות, כגון הערכת מועמדים לקידום או ניתוח שיתוף פעולה בתוך צוות או מחלקה.

איך עושים את זה?

יוצרים נהלים סטנדרטיים למעקב אחר התקדמות המנהיגים, בהקשר ליעדי הכלה ושוויון. מעודדים מנהלים לנקוט בפעולות חיוביות, תוך יצירת שקיפות פנים ארגונית.

כדי להעריך בצורה מדויקת את הצלחתם של מנהלים בארגון, ואת יכולתם להוביל באופן כוללני, חשוב לשלב מדדי ניהול מגוון בתהליכי הערכת הביצועים.

חשיבה על חווית עובדים ואיכות חיים

המשמעות של בריאות ורווחת העובדים, הפכה ברורה יותר מאי פעם בעקבות משבר הקורונה העולמי. מציאת איזון טוב בין עבודה לחיים הופכת חשובה יותר, ככל שמודלים של עבודה מרוחקת והיברידית הופכים נפוצים יותר.

מעסיקים ראו כיצד מתח וחרדה משפיעים ישירות על רמות הפרודוקטיביות. לפיכך, אחת ממטרות משאבי האנוש לשנת 2022 צריכה להיות התמקדות ברווחת העובדים.

מנהלים ואנשי HR צריכים לוודא שלעובדים יש את הציוד, המשאבים והסיוע הדרושים כדי לבצע את עבודתם בצורה יעילה ככל האפשר, גם אם הם עובדים מהבית. כל חברי ההנהלה צריכים להיות בקיאים בסיכונים של מתח ושחיקה.

חשוב להבטיח שהעובדים מקבלים את זמן המנוחה וההתאוששות הדרושים, כדי שיוכלו להציג ביצועים גבוהים לאורך זמן.

אימוץ מודלים היברידיים של עבודה

עבודה מרחוק לא רק אפשרית כיום, אלא כמעט הכרחית בשל ציפיות העובדים, אבל יש בעיה: אם העובדים לא נפגשים בכל יום, מתגבשים ומשוחחים, איך אפשר לגרום להם להרגיש חלק מהתרבות הארגונית?

לא פשוט לטפח אווירה שבה כל העובדים מרגישים מחוברים. הסוד הוא להתאים את התרבות במקום העבודה ולחפש גישות חדשות לקידום עבודת צוות.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…
קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…