החברה שלכם עברה בשנה האחרונה משבר תקשורתי, או כל משבר אחר? חלק מהותי בתהליך של ניהול משברים זה ללמוד מהשבר, לגדול ולצמוח ממנו, כלומר להתחסן נגד משברים ולקבל ידיעה הרבה יותר ברורה מה אתם עומדים לעשות במשבר הבא.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

 

לפניכם חמישה דברים שאפשר ללמוד מהשנה האחרונה בנוגע לניהול משברים.

  • הפקת לקחים

בתור התחלה יש להבין מה היה הגורם למשבר ולהחליט כיצד לתקן אותו ולמנוע את הישנות הבעיה, בין אם על ידי שינוי נהלים, שיפור מוצר, פיטורי עובדים וכדומה. בהתאם להתנהלות במשבר יש להבין כיצד לפעול יותר טוב בפעם הבאה. ובכל מקרה יש לגבש בעקבות משבר מדיניות חברה חד משמעית וברורה, עם נהלים ברורים למניעת התמודדות עם המשבר הבא, והדמיה של מצבי משבר עתידיים ובחינת דרך ההתנהלות בהם.

  • לקיים הבטחות

אם המשבר הוביל להבטחות שונות לגבי שינויים שיחולו בחברה, חשוב מאוד לקחת אחריות ולעמוד בהבטחות אלו ולבצע את השינויים המתבקשים. כך למשל, במידה והובטח לעדכן את הלקוחות לגבי מצב המשבר והנפגעים ממנו יש לממש הבטחה זו. כמו כן כדאי לעדכן בשינויים כתבים שונים ברשת שהפיצו את הידיעה אודות המשבר.

  • לשים לב לאותות מקדימים

במרבית המקרים משבר, ובמיוחד משבר תקשורתי, לא צץ בבת אחת אלא הוא גדל בהדרגה עד שתופס תאוצה והופך לבעיה ממשית. לכן אחד הדברים החשובים שניתן ללמוד ממשבר, זה כיצד לזהות את הסימנים למשבר הבא. בין היתר אין להעלים עין ממסרים נגטיביים גם אם מדובר במסרים שעל פניו נראים מזעריים וחסרי חשיבות.

  • תגובה והתייחסות נכונה

העבירו לעובדי החברה הנחיות ברורות כיצד עליהם להגיב ללקוחות וברשתות חברתיות, עם שמירה על רמת תקשורת אדיבה, מכובדת ומקצועית גם אם מדובר במקרה קשוח. כמו כן חשוב שלא למחוק תגובות ולדעת כיצד להתייחס אליהן נכון, וכן חשוב לשמור על לשון נקייה ולא להגיד דברים לא יפים גם לא לגבי מתחרים. יתרה מכך, כדאי לנסות להגיב לכל פנייה בנימה אישית, שתעניק ללקוחות תחושה שיש מי שרואה אותם בצד השני של הקו.

  • ללמוד מניהול משברים של אחרים

בכדי להגדיל את רשת הביטחון של החברה כדאי גם להתעניין ולבחון מצבי משבר דומים של חברות אחרות בשוק המקומי והעולמי, דרכי ההתמודדות עימם, ותוצאות המשבר. הכרות זו עם משברים של חברות אחרות יכולה לספק לארגון מידע עדכני חשוב על התמודדות נכונה עם ניהול משברים סוגים שונים של משברים, ולדעת בהתאם להם מה כדאי ומה לא כדאי לעשות.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

סודות המקצוענים: איך להרים נכון ולחסוך זמן יקר

שירותי הרמה לגובה ושירותי מנוף הפכו בשנים האחרונות לפתרון חיוני עבור מגוון רחב של…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת דחסניות אשפה: כיצד לבחור את הדחסנית המתאימה לצרכים שלכם?

ניהול יעיל של פסולת הוא אתגר משמעותי בעידן המודרני, במיוחד עבור עסקים, מוסדות וגופים…
קרדיט ל pixabay

הרמן סיסטמס: מובילים את עולם השתייה עם פתרונות מתקדמים

הרמן סיסטמס היא החברה המובילה בישראל בתחום מערכות השתייה ומערכות סינון מים מתקדמות. עם…
קרדיט תמונה FREEPIK

התפתחות הרפואה האורתופדית: מהפכות שמשנות את חיי המטופלים

כמו תחומי רפואה רבים אחרים, גם הרפואה האורתופדית התפתחה בקנה מידה אדיר במהלך העשורים…
Getty Images

חתונה מוצלחת לא חייבת לעלות הון – איך להפיק את החתונה המושלמת בתקציב מוגבל

חתונה היא אחד הימים המרגשים בחיים, אבל בואו נודה בזה – לא כל אחד יכול להרשות לעצמו להוציא…
קרדיט תמונה FREEPIK

שאלון אישיות: כלי מפתח להבנה עצמית ולהתפתחות אישית

בעולם המודרני, שבו ההתפתחות האישית והמקצועית הופכת למרכזית יותר מתמיד, שאלון אישיות מהווה…