כל פאב, מסעדה ואפילו בתי קפה היום, מחזיקים חביות בירה מהן הם מגישים ללקוחות שלהם בירות בכוס. לפעמים זו כוס שמוגדרת רבע ליטר, לפעמים שליש ליטר, חצי ויש מקומות שאפילו מגישים כוס של ליטר למי שמעוניין. בגרמניה אגב, נהוג להגיש גם בירה בכוס של שני ליטר.

כלים
בירה מהחבית
בירה מהחבית

חובבי בירה אמיתיים טוענים שזו הדרך הנכונה לשתות אותה, אך ורק מהחבית ולא מבקבוק ובטח לא מפחית, כפי שחברות לייצור בירה מעוניינות שנשתה. זו הסיבה שיותר ויותר מקומות מציעים בירה מהחבית, זו גם הסיבה מדוע בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות חנויות אלכוהול ייחודיות מציעות ללקוחות שלהן, אפשרות לרכוש בירה מהחבית בבקבוק. כך הם שותים את הבירה כמו שצריך ונשארים עם הטעם הטוב שלה.

בחלק הבא של המאמר, נסביר מה ההבדל בין בירה מהחבית לבירה מהבקבוק, ומדוע היא נחשבת לדרך הנכונה לשתיית בירה. חשוב לומר, שבמהלך השנים, יותר ויותר חברות בירה גם החלו לשווק בירות מהחבית, וניתן למצוא פאבים וחנויות עם עשרות חביות בירה מהן ניתן למזוג לכוסות בגדלים שונים. כמובן שכל פאב,בית קפה או מסעדה מחליטים כמה חביות להתקין במקום על פי היכולת הכלכלית שלהם וכן על פי גודל המקום. ניתן למצוא כיום פאבים שמייצרים בעצמם בירות והם מגישים אותן גם כן, דרך מזיגה מחבית.

מה ההבדל בין בירה מהחבית לבירה מבקבוק

חביות בירה הן עשויות מתכת מיוחדת ששומרת על הטמפרטורה של הבירה ועל טעמה. בזכות איכות החבית ועצם זה שהן נמזגות אליהן תקופה מסוימת (עד חודש) לאחר סיום הכנתן, הרי שהחבית שומרת על איכות הבירה, גם אם עוברים מספר חודשים.

זאת להבדיל מבקבוקי זכוכית אשר לא יכולים לשמור על איכות הבירה, ובדרך כלל נהוג למזוג אליהן את הבירה מיד עם סיום הכנתה. מה שפוגע באיכותה עד שהיא מגיעה לצרכן. אנחנו יכולים למצוא בירות שונות, הן ישראליות ובוודאי בירות שמיובאות ארצה, אשר לוקח להן חודשים עד שהן מגיעות לצרכן, מאחר והן יושבות על המדפים. זה פוגע באופן מהותי באיכות הבירה. ניתן לגלות זאת,בכך שאנחנו פותחים את הבקבוק ומשאירים את הבירה הרבה זמן בחוץ, עם הזמן היא תאבד מטעמה.

לעומת זאת, בירה מהחבית נשמרת הרבה יותר טוב והרבה יותר זמן. היא יכולה להישמר בחבית זמן רב וכשמוזגים אותה, הרי שטעמה לא נפגע. זו אחת הסיבות מדוע אנשים מעדיפים לשתות בירה מהחבית בפאבים, בתי קפה ומסעדות ופחות מאשר בבקבוק.

מחירי בירה מהחבית

צריך לומר, בירה מהחבית היא הרבה פעמים יקרה יותר מאשר מהבקבוק, לא רק בגלל שגודל בקבוק הוא שליש או חצי, בזמן שגודל כוס בירה יכול להיות יותר, אלא בעיקר בגלל איכות הבירה. בסופו של דבר לשתות בירה מהחבית זה הרבה יותר נכון מאשר לשתות בירה מבקבוק.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים