התבקשתי לנתח את הביטוי "אסתי סוקולובסקי" שהיא כפי שאני מבין מתוצאות החיפוש בגוגל מאפרת או בעלת מכון יופי מהמגזר החרדי. על כך יעידו גם ביטויי ההשלמה של גוגל כגון אסתי סוקולובסקי מאפרת או אסתי סוקולובסקי איפור. נתחיל קודם כל בנפח החיפוש – הכלי של גוגל כמו גם כלים אחרים מצביעים על נפח חיפוש שנע בין מספר עשרות למספר מאות מחפשים בגוגל אך כפי שאפשר להבין מגוגל טרנדס – הנפח אינו קבוע ומשתנה כנראה בהתאם לפרסומים או חשיפה של אסתי בתקשורת.

קרדיט: יח"צ
קרדיט: יח"צ

 

מכיוון שאתי כנראה משקיעה את מירב מאמציה באינסטגרם ובפייסבוק דף התוצאות בגוגל מעניין בצורה חריגה – קודם כל בראש התוצאות מופיעות תמונות של אסתי ולאחריהם סרטונים. לאסתי אין אתר אישי מה שיוצר הזדמנויות למתחרים אחרים. גם דף ויקפדיה אינו קיים. מה שכן קיים ונדיר למצוא יחסית בראש תוצאות החיפוש בגוגל בעברית (תופעה שכנראה תלך ותתרחב) הוא סרטון טיקטוק של ערוץ 7 שעלה בתחילת ספטמבר. פעם ראשונה שאני נתקל בכזה וכנראה שסרטוני טיק טוק ילכו ויתחזקו בגוגל עם הזמן.

מרבית התוצאות בעמוד הראשון סובבות סביב הביטוי "אסתי סוקולובסקי" אך נראה כי לאף אחת מהן אין קישורים נכנסים או קישורים שנועדו לקדם אותם עבור הביטוי – מה שמצביע על תחרות יחסית חלשה. כלומר יש כאן בהחלט הזדמנות עבור אתרים שמעוניין לקחת את הטראפיק על הביטוי, לפחות עד שאסתי תחליט לעשות מעשה ולקחת אחריות על שם המותג שלה בגוגל. הרבה פעמים אנשי ציבור מסוגה נדרשים לנושא כשמפרסמים עליהם כתבה שלילית ואז הם נאלצים להתחיל עם ניהול מוניטין באינטרנט.

אילו אתרים יכולים להרוויח מקידום עבור הביטוי הנ"ל? סביר להניח שאתרי רכילויות שמעוניינים בטראפיק כדי למשוך מפרסמים, אתרי חדשות (ייתכן מהמגזר החרדי או הדתי) שמעוניינים בטראפיק מאותן סיבות. אולי מכוני יופי במגזר החרדי שמתחרים בה ומניחים כי מי שמחפש אותה בגוגל מעוניין בשירותיה. במקרה כזה יש צורך בתוכן מתוחכם יחסית שמצד אחד מטרגט את הביטוי מבלי לפגוע או להוריד ומצד שני "ממיר" את הגולשים לצרוך את שירותי מכון היופי המתחרה.

הניתוח נעשה על ידי ערן שיוביץ, מקדם אתרים בגוגל על בסיס כלים חיצוניים וללא גישה לסרץ' קונסול של אף אחד מהאתרים המתחרים בעמוד הראשון ולכן הניתוח מתבסס על הערכה ולא על מידע מדויק.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…