לאחר הכניסה אל חדר הניתוח הרופא המרדים יבצע הרדמה אזורית בדרך כלל. במקרה זה מדובר כאן בהזרקה של חומר טשטוש אל תוך הווריד, ואחר כך הזרקה של חומר הרדמה דרך הגב. הפעולה הזאת מזכירה מאוד את הזריקה של האפידורל. ככה שבמהלכו של הניתוח אתם לא תחושו דבר, והתהליך כמובן יעבור עליכם בעת השינה. הניתוח אמור להימשך כשעה עד לשעה וחצי, ויעשה בעזרת המיומנות הרבה של המנתח המומחה להחלפת מפרק הברך. מהלכי הניתוח כוללים ביניהם כמה חיתוכים מעל המפרק של הברך אשר נועד בשביל לחשוף לגמרי את המפרק, הסרה של חלקים שהם פגומים והחלפה של המפרק אשר קיים במפרק חדש. בסיומו של הניתוח אתם תועברו אל חדר התאוששות, אשר בו אתם תתבקשו לשהות להשגחה הדוקה של שעתיים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

המשך ההחלמה בבית

כאמור, כל הכאבי ברכיים לאחר הניתוח של החלפת המפרק בברך, הם החשש הכי גדול אשר מלווה כל מנותח ומנותחת, ומתייחס אל החשש מפני כאב עצום בכל האזורים בגוף. ככה ככל שיחלפו להם הימים, ככה אתם תרגישו בהדרגה הרבה יותר טוב. בשבוע הראשון שמגיע אחרי הניתוח, חשוב להמשיך ולשמור על השגרה של הניקיון באזור המנותח, בגלל ההסבר אשר אתם קיבלתם ביום של השחרור מבית החולים. סביר מאוד להניח שהמפרק שלכם יהיה עדיין ממש נפוח. לרוב מדובר רק בנפיחות שהיא באמת תקינה. בכל מיני מקרים של סימנים חריגים חשוב מאוד לפנות אל הרופא המטפל. הסימנים החריגים מופיעים בצורה של חום, אודם אשר מתגבר באזור של מפרק הברך, או כל סימן אשר מעיד על זיהום. חשוב מאוד לחבוש את הרגל המנותחת בצורת של חבישה אלסטית מכף הרגל ועד לאזור הירך, בשביל למנוע נפיחות. מומלץ גם ללכת כמה שיותר וכמה שאפשר, ובזמן ישיבה להרים טיפה את הרגל, ולהניע אותה. בשביל להקל על התחושות של הכאב לאחר הניתוח, חשוב להשתמש בשקיות קרח או בשקיות של ירק קפוא, חשוב לעטוף את השקית בתור מגבת, ולהניח אותה בעדינות כמובן על האזור. צריך לחזור על הפעולה הזאת כמה פעמים ביום. בדיוק כמו שהורו לכם בבתי החולים, חשוב מאוד להמשיך ולנוע, ובכל פעם שמתאפשר, להגדיל את המשך זמן אשר בו אתם מתנועעים.

הקלה בכאבים לאחר הניתוח

החל משבוע 3 ועד לשבוע 6 אתם תוכלו לחזור ולבצע כמעט את מירב הפעילויות אשר אותן הייתם מסוגלים לבצע עוד לפני הניתוח. הכאבי ברכיים שלכם ילכו ויפחתו, ואתם תוכלו לנוע לאזורים ומרחקים שהם גדולים יותר, לצאת לבלות, לבצע כמה פעילויות ספורטיביות קלות ואפילו לקיים יחסי מין אם אין שום כאב אשר מגביל את הפעילות הזאת כמובן. בשלב הזה חשוב מאוד להימנע מפעילות ספורטיבית שהיא מאומצת, כמו לדוגמה משחקי כדורגל, ריצות או גלישה בים. סביר מאוד להניח שמאזור השבוע הרביעי אתם כבר לא תזדקקו לשום תרופות נרקוטיות כנגד כאבי ברכיים או הכאבים הכלליים.

חזרה לשגרה

החזרה לעבודה מאוד תלויה באופי של העסק שלכם. אם העבודה שלכם כרוכה בעבודה שהיא פיזית ומאוד מאומצת, סביר מאוד להניח שיידרש פרק זמן ארוך יותר בשביל לשוב אל מקום העבודה, ולהפך. בעניין הזה כל הזמן עולה שוב ושוב הנושא של השוני בין אדם לאדם ובמהירות  של השיקום וההחלמה שלו, וכן האם אתם חווים כאבי ברכיים במידה מסוימת לאחר הניתוח. הרופאים המנתחים נוקטים במספר שיטות שונות של מעקבים. באופן כללי, אתם תתבקשו להגיע אל המעקב לאחר כשלושה שבועות, שישה שבועות, שלושה חודשים, חצי שנה וכן גם לאחר שנה. אחרי שנה שלמה אתם תתבקשו לשוב אל ביקורת של רופא מנתח רק אחת לשנה.

מתי אתם תוכלו לנהוג?

הצורך שלכם לשוב אל השגרה הוא מאוד ברור, ובכלל לשוב ולנהוג בצורה עצמאית. למרות זאת, כדאי מאוד לזכור שהיכולת של הנהיגה שלכם יכולה להיפגע כאשר תחושה של כאב או מגבלה כלשהי מורגשת אצלכם. בכל מקרה חשוב מאוד להיוועץ ברופא מנתח טרם חזרתכם לנהוג. הסימנים אשר יאותתו לכם שניתן לפנות אל הרופא, ולקבל את האישור שלו לחזור אל הנהיגה הם כאשר התחושות של טווחי התנועה שלכם גדלים, המרחקים של ההליכה שלכם מתרחבים, והמידה של הכאב פחתה במידה מאוד ניכרת.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת רכב לטווח ארוך: הפתרון החכם לצרכים שלכם

רוב האנשים שזקוקים לרכב לתקופה ממושכת, בוחרים לרכוש לעצמם רכב פרטי, או לחילופין, לבחור…
קרדיט תמונה FREEPIK

3 טיפים לבחירת ספק החשמל המתאים עבורך

בחירת ספק חשמל פרטי היא צעד משמעותי שיכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות החשמל, לשיפור…
קרדיט תמונה FREEPIK

הפלות חוזרות בתחילת הריון - חשוב שתדעו

אובדן הריון הוא בהחלט בשורה קשה לכל סוג, בהחלט במקרים בהם מדובר באובדן שמתרחש יותר מפעם…
קרדיט תמונה FREEPIK

קרטונים למעבר דירה וחשיבותם

א. הגדרה של קרטונים למעבר דירה קרטונים להובלה, הידועים גם כקופסאות הובלה, הם קופסאות…
קרדיט תמונה FREEPIK

ערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ונהיגה בשכרות פעם שניה

האם המסע שלך להשבת זכויות הדרך שלך נתקל במחסום נוסף עם החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים…
קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…