דיני המשפחה כוללים בתוכם נושאים רבים ומגוונים, החל מתהליך הסדרת הנישואין, דרך יישוב סכסוכים בין בני הזוג ועד ההחלטה על פירוק החבילה המשותפת. מקרים אלו ואחרים הם חלק מתחום העיסוק של עורך דין מתן חודורוב, המתמחה בענייני משפחה. במאמר זה נכיר לעומק את תחומי העיסוק העיקריים בדיני המשפחה

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

מה הם דיני משפחה?

דיני משפחה כוללים קשת רחבה של נושאים בעלי היבט משפטי, הנידונים לרוב על פי הדין הדתי ובחלק מהמקרים, על פי הדין האזרחי. הסדרת העניינים המשפטיים, לרבות יישוב סכסוכים, מתבצעת דרך בית המשפט לענייני משפחה או אצל בית הדין הרבני, כאשר לכל אחד מבתי הדין הללו קיימות סמכויות שונות ויכולות לפעול בדרכים יצירתיות וגמישות, בכדי להגיע לפתרון ויישוב הסכסוכים בצורה המיטבית.

מהן הסוגיות העיקריות הנדונות במסגרת דיני המשפחה?

את דיני המשפחה ניתן לסווג למספר תחומים עיקריים:

  • זוגיות - הסדרת המעמד הזוגי של בני הזוג מול רשויות המדינה על שלביה השונים, כוללים עריכת הסכמי ממון על ידי עורך דין לענייני משפחה, הסכם ממון ידועים בציבור , הסכמי גירושין ועוד.
  • ילדים - אחד ההיבטים המשפטיים הרגישים והמורכבים בתחום דיני המשפחה הוא, סוגיית הילדים, הן ילדים ביולוגיים של בני הזוג והצורך בעריכת הסכמי משמורת משותפת , תביעות אבהות וכדומה והן בסוגיות של אימוץ ילדים, לרבות הליך פונדקאות, אשר פעמים רבות כולל אימוץ ילדים מחול. 
  • סכסוכים במשפחה - מריבות וסכסוכים משפחתיים הם מציאות די שכיחה וכרוכים לרוב בעבירות הונאה ומרמה.
  • מוות במשפחה - עריכת צוואות, חלוקת ירושות ויישוב סכסוכים ומחלוקות בין יורשים, מהווים את עיקר ההתעסקות בסוגיית מוות המשפחה.

חשיבות הסיוע של עורך דין לענייני משפחה

סכסוכים משפחתיים מלווים לרוב גם בהיבט רגשי, אשר מטבע הדברים יכול להביא למשברים נפשיים וחברתיים. בשל כך ולאור מגוון הסוגיות המרכיבות יחדיו את דיני המשפחה, הנדונים בערכאות משפטיות ייחודיות, חשוב לפנות לשירותיו של עורך דין מומחה לענייני משפחה, אשר ידאג לשמירת האינטרסים שלכם ויוביל אתכם לפתרונות המשפטיים המיטביים ביותר.

במקרים מורכבים כמו פונדקאות ותהליך אימוץ ילדים לזוגות חד מיניים, ייעוץ וליווי משפטי על ידי עורך דין מומחה לענייני משפחה, הופכים להיות חשובים אף יותר, שכן מדובר בתהליך מורכב ובירוקרטי, על אחת כמה וכמה כשהוא מתנהל בחו"ל.

מחפשים אחר עורך דין מומלץ לענייני משפחה?

לאור חשיבות הייעוץ והליווי של עורך דין לענייני משפחה בסוגיות המשפחתיות השונות, הרי שעלינו לבחור את עורך הדין המקצועי והמומלץ ביותר. על מנת לוודא שאכן מדובר בעורך דין כזה, מומלץ לבדוק כי מדובר בעורך דין ותיק ומנוסה בתחום, שדיני המשפחה הם אכן תחום ההתמחות העיקרי שלו וכמובן, לשמוע ולחפש אחר המלצות של לקוחות אחרים.

במידה ואתם מחפשים אחר עורך דין מומלץ לענייני משפחה, מתן חודורוב משרד עורכי דין הוא הכתובת שלכם לייצוג הולם ומיצוי מלוא הזכויות המשפטיות שלכם בכל הנושאים הקשורים לענייני המשפחה.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…