הפרטיות בעידן הרשתות החברתיות והמדיה הדיגיטלית היא נקודה רגישה, שכן ברור לכל כי "האח הגדול" אינה רק שם לתכנית ריאליטי בטלוויזיה, וכי נגישות המידע והנוחות שהטכנולוגיות הדיגיטליות מציעות מגיעות עם תג מחיר אימתני במיוחד: חשיפה אישית וויתור על הפרטיות.
איגוד האינטרנט הישראלי מנסה למקד את הדיון בנוגע לפרטיות ברשת, כמו גם מציע כלים וטיפים לשמירה על מידע אישי. התפוצה המהירה, קלות העלאת המידע לרשת, אפשרויות השיתוף הזמינות והוויראליות מביאים להפצת מידע במהירות וללא כל שימוש בכלים ובאחריות, והחברות המובילות במשק מנצלות את רצון הגולש בחשיפה למידע, הטבות ועדכנות, ליצירת כלים המבצעים מעקב תמידי אחריו, ויצירת מאגרי מידע אדירים הכוללים מידע על מצב אישי, תעסוקתי, הרגלי קניה, הרגלי בילוי, צרכים רפואיים ורגשיים ועוד.
בין הכלים לשמירה על הפרטיות שמציע איגוד האינטרנט הישראלי:
המנעו מגלישה ברשת WIFI ציבורית לאתרים הכוללים מידע אישי כדוגמת אפליקציית הבנק, חברת האשראי, קופת החולים וכדומה. במידה והגישה לאתרים אלה נדרשת כאשר הנכם מחוץ לבית יש לנתק את הגישה אל רשת ה WIFI ולגלוש באמצעות הרשת הסלולרית. רכישה ברשת- טרם מתן כרטיס האשראי ברשת יש לוודא כי מדובר באתר מורה ומאובטח.