החלטתם שאתם רוצים לעשות שינוי בחיים שלכם ולהיכנס לכושר. אולי אתם כבר מתאמנים ורוצים לשדרג את שגרת האימונים שלכם. בשביל זה יש מאמן אישי, שכיום הוא דבר מבוקש מאוד. יש הרבה מאמנים אישיים בשוק, חלק טובים יותר, חלק טובים פחות. במאמר הזה אסייע לכם לבחור את המאמן האישי שמתאים לכם.

קרא עוד...

טיפול פסיכולוגי הפך להיות בשנים האחרונות מדבר שאנשים רבים חוששים לדבר עליו למשהו מקובל מאוד חברתית. אם בעבר אנשים שהיו נזקקים לסיוע רגשי ונפשי בחייהם היו נאלצים להסתיר עובדה זאת, כיום גדלה בחברה שלנו ההבנה כי כל אחד יכול להרוויח מביקור אצל פסיכולוג קליני בתל אביב או בכל מקום אחר.

קרא עוד...

פריצת דיסק

ישנם מקרים שבהם פריצת (בלט) דיסק לא גורמת לתסמינים מורכבים, אך במקרים רבים אחרים היא מאופיינת בכאבי גב עזים. "הדיסקים" המדוברים הם למעשה כריות ספוגיות המפרידות בין חוליות עמוד השדרה, ומשמשים כבולמי זעזועים, שומרים על עמוד שדרה יציב ומאפשרים לחוליות להתנועע.

קרא עוד...

הפגת מתחים

משימה אחר משימה שדוחקת בנו בעבודה, חשבונות, ילדים ושצף קצף של מחויבויות וסידורים. אם לא היה די באורח החיים המהיר שמאפיין את מרביתנו, הרי שהנה גם מגפת הקורונה 'קפצה לבקר', ובהחלט לא היוותה תוספת נעימה לחגיגה.

קרא עוד...

כולנו רוצים להיראות צעירים לגילנו, או לכל הפחות צעירים עד כמה שאפשר. אך כפי שאנו יודעים, הגיל עושה את שלו, ואי אפשר לעצור את הזמן. וכך עוברות להן השנים ואנו מרגישים כי אנו מאבדים את קסם הפנים של גיל 20. במקום עור פנים חלק ועדין, מתחילים לצוץ להם קמטים, העור מתחיל להתייבש ואנו מתחילים להיראות מבוגרים יותר. בימינו, למרבה המזל, קיימים חומרים שונים שיכולים לעכב את תהליך הזדקנותו של העור ואפילו לאפשר לנו להראות צעירים יותר. אחד החומרים האלה הוא דווקא חומר טבעי שנמצא אצלנו בגוף – החומצה ההיאלורונית.

קרא עוד...

משבר הקורונה סגר את שערי בתי הספר ומוסדות החינוך, מרכזי החוגים, הפעילויות החברתיות והספורט, ואף הביא לבידוד חברתי החל מאמצע חודש מרץ, אשר אינו מאפשר יציאה מן הבית, בילוי עם חברים, אירוח ופעילויות פנאי.

קרא עוד...

נורית גפני. צילום: אמנון קפלן

מספר הפניות לסיוע לעזרה נפשית הולך ועולה מדי יום ומגיע לשיאים חדשים. תחושת המצוקה עולה כאשר האיום (בריאותי, כלכלי, חברתי, משפחתי) פוגש תחושת חוסר אונים, המלווה בתחושות של עצב, כעס, חוסר מוטיבציה לפעילות. בהיבטים גופניים תחושות המצוקה באות לידי ביטוי בקשיי שינה, דפיקות לב מואצות, לחץ דם, תחושת יובש בפה, לעיתים מיחושי בטן ושינויים בפעולת המעיים (שילשול, גזים), חוסר ריכוז, שיכחה מוגברת. וכן בפעילות מחשבתית מצמצמת המלווה גם במחשבות קטסטרופליות: זה לא יגמר, מישהו ממשפחתי יפגע, לעולם לא נצא מהמצב הכלכלי הזה, אין אמון במערכת ועוד. לאור העלייה במצב הפניות מובא כאן מדריך מקוצר הכולל אוסף של תרגילים והפניות לתרגילים שיעזור לפיתוח חוסן ותחושת מסוגלות מוגברת.

קרא עוד...